• Een vraag stellen
    Zie laatste berichten
    TECH NIEUWS computerliefhebbers en ervaren gebruikers.
    Stel een vraag en bied ondersteuning.
    duurt slechts een minuut.
  • Forum
  • Gemeenschap
  • Gebruikershandleidingen en recensies
  • De berichten van vandaag

USB-drive of flash problemen? Reinigen en verwijderen van oude USB-opslagstations

• Draadstarter LookinAround
  • Startdatum
LookinAround

LookinAround

Ex-techscout
[CENTRAAL]USB-drive of Flash-problemen? Oude USB-opslagstations schoonmaken en verwijderen[/ CENTER]

USB-massaopslagapparaten zijn onder meer:
* Optische drives, inclusief externe harde schijven en cd- en dvd-drives
* Draagbare flash-geheugenapparaten
* Digitale fototoestellen
* Digitale audiospelers en draagbare mediaspelers
* Kaartlezers
* Draagbare spelsystemen
* Mobieltjes
Mogelijke oorzaak van problemen met USB-apparaten voor massaopslag: Windows is allemaal oud (en soms) overlappendGegevens op een USB-opslagstation die de neiging hebben om te verzamelen en op de pc geladen blijven

De reden is: Standaard is Apparaatbeheer alleen verbonden apparaten, dus de stuurprogramma's die u in Apparaatbeheer ziet het is echt niet het enige USB-opslagstation dat er is! Waarschijnlijk zijn er stuurprogramma's geïnstalleerd voor apparaten waarmee u ooit verbinding had gemaakt en die u lang geleden hebt verbroken!
  • Windows installeert stuurprogramma's voor een USB-apparaat voor massaopslag de eerste keer dat u het op een poort aansluit
  • Windows soms dezelfde rit voor hetzelfde apparaat elke hem een anders Haven!
  • Het probleem is
    ==> Dit zijn geen stuurprogramma's verwijderd gewoon uit het stopcontact maar alleen jij tillen apparaat (of elke apparaatinstantie per poort)
    ==> Drive-gegevens associëren apparaten met stationsletters en poorten. Poort- en stationsletterconflicten kunnen optreden wanneer u begint met het loskoppelen / ontkoppelen van apparaten
Het zal u misschien verbazen hoeveel oude USB-stuurprogramma's er nog op uw computer zijn geïnstalleerd!

Stappen voor het veilig reinigen en verwijderen van oude USB-schijven voor massaopslag op uw computer
  1. Zet uw computer uit. Haal uw USB-opslagapparaten eruit: USB-schijven, flitser, camera's, cd / dvd, enz. En ook uw USB-hubs
    ==> Andere USB-apparaten zoals toetsenborden, muizen en LAN-adapters kunnen aangesloten blijven
  2. Maak een back-up van de computer. Klik om te bepalen of u 32- of 64-bits Windows gebruikt
  3. Downloaden drivecleanup.zipopen het en sla het op uw bureaublad op. 32- of 64-bits versie DriveCleanup.exe to C: \ Windows \ System32
  4. een hoog opdrachtpromptvenster:
  5. Typ bij de opdrachtprompt: drivecleanup.exe
    ==> Uw uitvoer zou vergelijkbaar moeten zijn met mijn voorbeeld hieronder.
    ==> Als u in plaats daarvan een foutmelding krijgt zoals Commando niet herkend het betekent dat je niet beweegt Drivecleanup.exe naar de juiste directory
  6. Herstarten. Sluit uw apparaten opnieuw aan om nu nieuwe, schone apparaten opnieuw te installeren! :)
Code:
C: \> [B] drivecleanup.exe [/ B]
DriveCleanup V0.7.0 (Win32)
Verwijdert niet-beschikbare opslagvolumes, schijf, cd-rom, floppy-apparaten
en verwijdert registeritems
Uwe Sieber - VRAGEN EN ANTWOORDEN - www.uwe-sieber.de
Het USB-apparaat 'USB \ VID_0000 & PID_0000 \ 7 & 2285BC2A & 0 & 1' verwijderen
OK
Het USB-apparaat 'USB \ VID_0411 & PID_00A2 \ WDC_WD2500 _____ WD-WCANKE590248' verwijderen
OK
Het USB-apparaat 'USB \ VID_0BB4 & PID_0C02 & MI_00 \ 6 & 2DD32CD2 & 1 & 0000' verwijderen
OK
Het USB-apparaat 'USB \ VID_1058 & PID_0702 \ 575845313037453632383432' verwijderen
OK
Het USB-apparaat 'USB \ VID_1058 en PID_0702 \ 7274787265616E206C2E3132' verwijderen
OK
Het USB-apparaat 'USB \ VID_1058 & PID_0702 \ F53A39F2AB75F5CDC4B6ABC3' verwijderen
OK
Schijf 'USBSTOR \ DISK & VEN_HTC & PROD_ANDROID_PHONE & REV_0100 \ 7 & 1012C922 & 1 & HT9A2HF00558 & 0' verwijderen
OK
Schijf 'USBSTOR \ DISK & VEN_WD & PROD_1600BEVEXTERNAL & REV_1.02 \ 575845313037453632383432 & 0' verwijderen
OK
Schijf 'USBSTOR \ DISK & VEN_WD & PROD_N_EXTEREXTERNAL & REV_1.02 \ 7274787265616E206C2E3132 & 0' verwijderen
OK
Schijf 'USBSTOR \ DISK & VEN_WD & PROD_N_EXTEREXTERNAL & REV_1.02 \ F53A39F2AB75F5CDC4B6ABC3 & 0' verwijderen
OK
Schijf 'USBSTOR \ DISK & VEN_WDC_WD25 & PROD_00JS-00NCB1 & REV_ \ WDC_WD2500 _____ WD-WCANKE590248 & 0' verwijderen
OK
Verwijderen van volume 'STORAGE \ REMOVABLEMEDIA \ 8 & 3152D400 & 0 & RM'
OK
Verwijderen van volume 'STORAGE \ REMOVABLEMEDIA \ 9 & 29B6E3D1 & 0 & RM'
OK
Verwijderen van volume 'STORAGE \ REMOVABLEMEDIA \ 9 & BC53371 & 0 & RM'
OK
Verwijderen van volume 'STORAGE \ VOLUME \ 1 & 30A96598 & 0 & SIGNATURE44FDFE06OFFSET7E00LENGTH2543150400'
OK
Verwijdering van 'STORAGE \ VOLUME \ 1 & 30A96598 & 0 & SIGNATUREC12C6F64OFFSET7E00LENGTH3A388A8400'
OK
Regkey HKLM \ System \ MountedDevices \ ?? verwijderen \ Deel {91a9bc60-2535-11df-b96f-00256495135f}
OK
Regkey HKLM \ System \ MountedDevices \ ?? verwijderen \ Deel {91a9bc61-2535-11df-b96f-00256495135f}
OK
Regkey HKLM \ System \ MountedDevices \ ?? verwijderen \ Deel {dce40c14-30ad-11df-b973-00256495135f}
OK
Regkey HKLM \ System \ MountedDevices \ ?? verwijderen \ Deel {d4227929-32c8-11df-b97c-00256495135f}
OK
Regkey HKLM \ System \ MountedDevices \ ?? verwijderen \ Deel {9827b60e-34f1-11df-b983-00256495135f}
OK
Regkey HKLM \ System \ MountedDevices \ DosDevices \ Z verwijderen:
OK
Regkey HKLM \ System \ MountedDevices \ DosDevices \ H verwijderen:
OK
Verwijder Regkey HKCU \ Software \ Microsoft \ Windows \ CurrentVersion \ Explorer \ MountPoints2 \ H
OK
Verwijder Regkey HKCU \ Software \ Microsoft \ Windows \ CurrentVersion \ Explorer \ MountPoints2 \ Z
OK
6 USB-apparaten verwijderd
0 USB-hub verwijderd
5 Schijfapparaat verwijderd
0 CD-ROM-apparaat verwijderd
0 Disketteapparaat verwijderd
5 opslageenheden verwijderd
9 sleutels verwijderd uit het register
C: \>
Laatste bewerking:
  • Liefde
Reacties: ucould2, Konijn01, Balusri en 4 anderen
ucould2

ucould2

TS Guru
mods verplaatsen de uitzending naar gidsen en tutorials

Dat was geweldig, hoewel slechts een kleine bewerking ~
@ prompt type drivercleanup.exe anders besteed je een uur en veertig minuten aan het zoeken naar het ontbrekende bestand :)
USB-stick-modem werkt nu erg schoon en fris dankzij LookinAround geweldige post: biggrin: _: thumbsup:
LookinAround

LookinAround

Ex-techscout
Per mail verzenden Sorry voor Ucould2!

Het origineel is bijgewerkt. Blij dat de info heeft geholpen!
jobeard

jobeard

TS-ambassadeur
De eigenschap: run-> xxx vertrouwt op de% PATH% variabele om xxx te vinden. Daarom
Het verplaatsen van xxx naar system32 werkt.

Als je je tools ergens anders wilt bewaren, zeg dan Downloads \ Tools,
laat een programma starten (ervan uitgaande dat je xxx al naar deze map hebt verplaatst)

Met behulp van admin login (of klik met de rechtermuisknop op de opdrachtprompt-snelkoppeling-> RunAS)
U kunt xxx beginnen met
cd Downloads \ tools
. \ xxx
prominent. \ zegt "vind xxx" in de huidige directory :)
S

SgtCottonBalls

TS Rookie
Oké, ik ben lid geworden van dit panel om het je te vertellen
Hartelijk bedankt! Ik ben altijd op zoek geweest naar een oplossing en tot nu toe werkte niet elke oplossing! Dank je!
LookinAround

LookinAround

Ex-techscout
Hallo SgtCottonBalls: zwaai:

En welkom bij TECH NEWS! En bedankt dat je de tijd hebt genomen om je goede resultaten te posten! Ik ben blij te weten dat de gids kan helpen.

Gelukkig computergebruik! @
S

zaadhelper

TS Rookie
dank je

Ik heb me ingeschreven voor dit bord om de auteur van dit bericht te bedanken

had een usb-apparaat defect (een draagbare harde schijf aangedreven door usb alleen)

het draaide op alle computers behalve één en het was een soort beschadigd stuurprogrammabestand

bedankt nu mijn probleem opgelost (windows 7 32 bit)
J

Jeffrsnapln

TS Rookie
Hallo, ik had ook een soortgelijk probleem. Ik heb een Sandisk Cruzer blade 4Gb-flashdrive gekocht en deze werkt op mijn pc thuis, maar niet op mijn pc op het werk. Allebei stellen Win 7 Pro 64bit in werking. Wanneer ik de flashdrive op mijn werkcomputer aansluit, wordt Auto-Play geopend met dezelfde opties en verschijnt de drive in Deze computer (het toont de naam die ik eraan heb gegeven op mijn thuiscomputer), maar ik kan de bestanden die je kunt kopiëren of kopiëren naar het bestand niet zien. Wanneer ik de eigenschappen open, wordt Capaciteit: 0 bytes, gebruikte ruimte: 0 bytes, vrije ruimte: 0 bytes weergegeven.

Ik heb je oplossing geprobeerd en 25 oude USB-drives verwijderd, daarna heeft mijn flashdrive hun eigen stuurprogramma's opnieuw geïnstalleerd, maar werkt nog steeds niet.

Ik heb de flashdrive op de 3e pc geprobeerd en het werkt prima, dus er moet iets mis zijn met de USB-poorten op mijn werk-pc (HP laptop)? Om het even welke ideeën?
LookinAround

LookinAround

Ex-techscout
Hallo Jeffrsnapln

Ik wou dat ik een goed antwoord voor je had, aangezien je de drivecleanup-tool eerder hebt geprobeerd.

Gewoon een algemene opmerking: hoewel deze SanDisk-flashdrives nuttig zijn (ik heb er zelf een paar Cruzr), lijken ze ook kwetsbaar / problematisch wanneer veel mensen er online problemen mee posten. Wees u er dus van bewust en gebruik het alleen voor tijdelijke opslag en bestandsoverdrachten en vertrouw er niet op voor back-ups.

Dus ik kan alleen andere dingen suggereren (en dit zijn gewoon dingen die je moet raden / proberen). Soms kan dit een stroomprobleem zijn met SanDisk (het moet zijn stroom halen uit een USB-poort)

1. Is uw laptop aangesloten wanneer u SanDisk aansluit?
2. Dit is een lang schot, maar deze truc hielp soms: zet de laptop uit, koppel de USB los, verwijder de laptopbatterij en koppel de wisselstroomkabel van de laptop los. Laat de machine een uur staan. Sluit dan iets aan en start op en probeer het opnieuw
3. Probeer een USB-hub met eigen voeding te gebruiken (koop een externe USB-hub met een eigen wisselstroomvoeding)
4. U kunt ook zien USB-controllers en moederbordchipset-stuurprogramma's opnieuw installeren

Sorry kan niet meer helpen. Maar laat het ons weten als u een oplossing moet vinden.

/* BEWERK */
U kunt ook proberen om elk ander USB-apparaat los te koppelen van de computer dat niet echt is aangesloten - om te zien of het enig verschil maakt.
R

rbee

TS Rookie
Ik vond deze forumdiscussie gisteren. Mijn probleem lijkt verband te houden met een generiek apparaatstuurprogramma dat op de een of andere manier beschadigd raakte toen ik probeerde foto's te downloaden van een onlangs aangeschafte Samsung-camera. U hebt Drivecleanup uitgevoerd, maar dezelfde foutmelding "Windows kan het apparaatstuurprogramma voor deze hardware niet laden. Wanneer ik een apparaat opnieuw aansluit, is het stuurprogramma mogelijk beschadigd of ontbreekt het (code 39)". Ik heb 3 flashdrives met verschillende productie, dus ik weet zeker dat het geen probleem met de driver is. Schijfbeheer ziet de schijf, maar geeft geen toegang tot de schijf - dit vereist een verversing of herstart, wat het probleem niet oplost. Eventuele suggesties ??
R

rbee

TS Rookie
Hij vond een lager filter en verwijderde het. Het probleem is er nog steeds - verbonden. Heb ik gelijk als ik denk dat het uitvoeren van een systeemreparatie deze stuurprogramma's niet zal onderzoeken?

Bijlagen

• scrn4.jpg
    scrn4.jpg
    96,1 KB Bekeken: 23
LookinAround

LookinAround

Ex-techscout
De moeite waard om te proberen systeemherstel tot een punt vóór het probleem. Dit kan de stuurprogramma's naar hun vorige staat herstellen
R

rbee

TS Rookie
Ik weet niet meer hoe of waar ik enkele stuurprogramma's heb gevonden die eind vorig jaar leken te zijn geïnstalleerd. Helaas gaat mijn herstelpunt niet zo ver. Ik sprak met Samsung, tot nu toe konden ze me niet vertellen hoe ik hun camera's op mijn computer had aangesloten en dit probleem veroorzaakte, het eerste contact zei dat deze specifieke camera niet compatibel is met Win 7 64bit.
Is er een manier om toegang te krijgen tot de software die opslagvolumes regelt en deze te wijzigen?
LookinAround

LookinAround

Ex-techscout
Dit is slechts een gok, maar laten we eens kijken waar het ons toe leidt.

Filters voor "Opslagvolumes" kunnen ook worden geïnstalleerd. (De gids die u eerder bekeek, was voor "Disc" -filters). Ik zou graag willen zien wat er in uw register voor opslagvolumes wordt vermeld, maar ik verwijder nog niets. Als ik maar een foto kon maken, zou ik ze eerst bekijken.

Als u dezelfde procedure volgt, hebt u eerder een opdrachtprompt met verhoogde bevoegdheid geopend. Kopieer / plak dan deze keer de onderstaande regjump-opdracht in het verhoogde opdrachtpromptvenster
Code:
regjump HKEY_LOCAL_MACHINE \ SYSTEM \ CurrentControlSet \ Control \ Class \ {71a27cdd-812a-11d0-bec7-08002be2092f}
Verwijder niets, maak een momentopname. (ps. Het kan een paar dagen duren voordat ik de kans heb om je weer te antwoorden)

/* BEWERK */
trouwens .. Ik ben je bericht op Windows Sevenforums HIER tegengekomen, wat ook hielp. Ik kan uitleggen wat ik zoek in je registerlijst voor opslagfilters. De vraag is of je boven- of onderfilter Vermelding Ook niet vermeld (en / of niet gevonden) wanneer u het globale volume bekijkt Apparaat beheerder-> Details stuurprogramma-bestand. Omdat de bestandsnaam van het stuurprogramma in het register verschijnt, maar als het bestand niet op de schijf staat, kunt u code 39 krijgen (omdat het bestand niet is gevonden, kan Windows het stuurprogramma niet initialiseren). Nogmaals, verwijder in deze situatie niets alleen. Laten we eerst kijken
R

rbee

TS Rookie
Register bijgevoegd - hoop dat dit ons ergens kan brengen!

Bijlagen

• scrn5.png
    scrn5.png
    118,5 KB Bekeken: 39
LookinAround

LookinAround

Ex-techscout
rbee zei:
register bijgevoegd - hoop dat dit ons ergens kan brengen!
Op basis van de momentopname van uw register, heb ik iets anders gevonden dat u kunt proberen. Het lijkt erop dat Acronis True Image is geïnstalleerd (of toch)?

De twee subfilters (fvevol en rdyboost) in uw register zijn van Microsoft. (En ik vind ze ook op mijn Win 7-systeem). Het bovenste filter (tdrpman) maakt deel uit van Acronis True Image. Probeer dit

1. Maak eerst een systeemherstelpunt
Om het Acronis-filterstuurprogramma te verwijderen, verwijdert u eenvoudig UpperFilter uit het register
3. herstart en test opnieuw

In ieder geval zou ik ook uw Acronis True Image verwijderen, aangezien we een Acronis-filter hebben verwijderd na het opnieuw opstarten / testen (als u Acronis gebruikt, is het mogelijk beschadigd / nog steeds nodig). Ik houd mijn vingers krom!
R

rbee

TS Rookie
DANK U DANK U !! Ik heb ten onrechte de mogelijkheid genegeerd dat Acronis een paar maanden geleden zonder succes schuldig was. Het lijkt vreemd, nu is er een probleem opgetreden. Maar nu ziet alles er goed uit en ik waardeer je hulp enorm.
Nogmaals bedankt
LookinAround

LookinAround

Ex-techscout
rbee zei:
DANK U DANK U !! Ik negeerde ten onrechte de mogelijkheid dat Acronis een paar maanden geleden tevergeefs schuldig was. Het lijkt vreemd, nu is er een probleem opgetreden. Maar nu ziet alles er goed uit en ik ben je erg dankbaar voor je hulp.
Nogmaals bedankt
Graag gedaan! Blij om het goede nieuws te horen en blij dat ik kon helpen :)
E

rustig aan

TS Rookie
Dank je!!!

Ik wilde je gewoon bedanken voor deze wandeling. Ik had hetzelfde probleem met mijn flashdrives die Win7 had geplaatst maar niet kon laden. :Verward: Mijn WD externe harde schijf, Rosewill WebCam, Wacom Intuos4-tablet werden zonder problemen geïnstalleerd in een nieuwe installatie. Win7 herkende mijn flashstations niet. Nu werkt alles geweldig. Nogmaals bedankt. :D
P

pankajsingh

TS Rookie
Zoeken naar

Hoi,

Ik heb precies hetzelfde probleem met windows7. Mijn probleem is interessant omdat ik geen weergaveapparaat op mijn laptop kon gebruiken omdat ik mijn computer heb geüpgraded naar Windows7. Terwijl de iPhone met iTunes synchroniseert, kan ik de map Afbeeldingen in iTunes op mijn computer nooit zien. Nikon D60 wordt weergegeven als "Nikon D60" onder "Andere apparaten".

Je berichten interesseerden me omdat ik dacht dat er ghost imaging-stuurprogramma's op mijn computer stonden.
LookinAround

LookinAround

Ex-techscout
Hallo pankajsingh

En welkom bij TECH NEWS!

Ik zal een kijkje nemen en kijken of ik kan helpen. Maar als u op het volgende antwoord reageert, kunt u dan een nieuwe thread voor uw probleem starten? Software en hulpprogramma's Forum? Klik HIER Klik om naar het forum te gaan Forum Tools-> Plaats een nieuw onderwerp (Hoewel uw symptomen op elkaar lijken, vermoed ik dat u problemen heeft die verschillen van de huidige thread, dus ik bewaar uw problemen liever in een aparte thread. :) )

Zo. in een nieuwe thread

1. Kunt u uw verklaring toelichten?
Terwijl de iPhone met iTunes synchroniseert, kan ik de map Afbeeldingen in iTunes op mijn computer nooit zien.
> Kun je afbeeldingen in andere mappen zien? Of is er een probleem met het bekijken van afbeeldingen alleen met uw iTunes-map?
> Wat gebeurt er en welke foutmelding verschijnt als u de afbeeldingen in de iTunes-map probeert te zien?
> Kunt u geen afbeeldingen bekijken? of betekent het dat je de map zelf niet kunt zien ???
> Heb je geprobeerd de nieuwste versie van iTunes te verwijderen en opnieuw te installeren?

2. Welke computer doet en model?

3. Maak een lijst van probleemapparaten
  • Klik Start-> Uitvoeren, Log in: msinfo32. Klik + teken naast Componenten uitbreiden
  • Klik Probleem apparaten. Is er iets?
  • Zo ja, klik erop, Ctrl + A om alles te kiezen, Ctrl-C kopiëren, Ctrl-V plakken in het volgende bericht
  • Aan de andere kant, als er geen apparaat in de lijst staat, vertel het me dan

Ik ga op zoek naar je antwoord in de nieuwe thread

/* Bewerk */
Notitie; Als achtergrond voor iedereen die het kan lezen nadat je je nieuwe thread hebt gemaakt, is het ook goed als je de informatie die je in je eerste bericht hebt opgegeven, ook kopieert en plakt.
A

antaeus75

TS Rookie
Hey terwijl je rondkijkt
Ik heb dit probleem onderzocht en dit bericht gevonden. Ik heb dezelfde problemen; Maar ik ben op een computer op het werk en de beheerder heeft me vergrendeld van het systeemregister en schijfbeheer. We hebben de netwerkschijven in kaart gebracht en de externe harde schijf wil een van de toegewezen stationsletters krijgen. Ik heb het hulpprogramma Drivecleanup gebruikt en het kan oude usb's niet verwijderen. Weet je of er een manier is om de usb te laten rusten? Een keer kwam de schijf goed overeen, maar sindsdien heb ik een flashstation en mijn telefoon geplaatst die deze stationsletters kreeg. Ik vraag mijn manager om een ​​chauffeursbrief toe te wijzen, maar dit zijn overheidszaken en ze willen niet dat het weet. Dank u voor uw hulp.
LookinAround

LookinAround

Ex-techscout
antaeus75 zegt:
Hey terwijl je rondkijkt

Ik ben op een computer op het werk en de beheerder heeft me vergrendeld voor het systeemregister en schijfbeheer.

Ik vraag mijn manager om een ​​chauffeursbrief toe te wijzen, maar dit zijn overheidszaken en ze willen niet dat het weet. Dank u voor uw hulp.
Hé antantaeus75

1) Ik weet niet hoe iemand zou proberen om zijn eigen sys-managercontroles te omzeilen
2) Maar zelfs als ik het wist, kon ik u nog steeds niet helpen, omdat iemand niet zou moeten proberen de controle van de systeembeheerder te omzeilen

Managers zijn er niet voor niets. Bovendien is de computer van de werkgever. Werkgevers beperken de toegang tot controle / managers om de een of andere reden. U moet met uw manager praten

G; kans
S

siyer

TS Rookie
veel dank ... het heeft echt geholpen ...

Laatste berichten

• jobeard
    Hoe kan ik overschreven bestanden op Mac herstellen?
  • B
    Britse inlichtingendienst waarschuwt voor het gebruik van Windows 7, de e-mail van Microsoft voor internetbankieren ...
  • Nms Barry
    $ 170 GPU's van 2019 met 2016 $ 170 GPU
  • Shawn Knight
    Avengers-game uitgesteld tot september om extra glans toe te voegen
  • amstech
    Bevestigd: Sony slaat E3 voor de tweede keer over
  • R
    Top 10 MMO's
  • L
    De jaarlijkse pc-zendingen van Lenovo over de hele wereld groeien voor het eerst sinds 2011
  • VitalyT
    Texas-speler redde zijn teamgenoot in Engeland nadat hij hoorde dat hij een aanval had gehad