• Een vraag stellen
    Zie laatste berichten
    TECH NIEUWS computerliefhebbers en ervaren gebruikers.
    Stel een vraag en bied ondersteuning.
    duurt slechts een minuut.
  • Forum
  • TECH NIEUWS Core
  • Bouw een pc
  • De berichten van vandaag

Overklokken Voorraad FX-8320 met hoge temperaturen

• Draadstarter mamma
  • Begin datum
mamma

mamma

Dus ik houd mijn computertemperaturen in de gaten en ik moet toegeven dat ik niet tevreden ben met wat ik zie. Na het gamen bereikte mijn FX-8320 temperaturen boven de maximale aanbeveling van 62 ° C zoals opgelegd door AMD. De hoogste die ik tot nu toe heb gezien, is 79C, wat extreem hoog is. Ik draai mijn FX-8320 op een Gigabyte 990FXA-UD3 rev 4.0-moederbord met een standaardventilator op volle snelheid.

Terwijl ik dit nu schrijf, bestelde ik een Cooler Master Hyper 212 EVO, omdat mijn onderzoek suggereerde dat dit een zeer capabele fan is (en misschien zelfs een bescheiden overklok) voor een FX-8xxx serie processor op standaardsnelheden. Ik was oorspronkelijk van plan om deze koeler eerder in het leven van mijn systeem te krijgen, maar ik werd lui en zuinig en dacht dat de standaardventilator goed zou zijn voor standaardsnelheden. Ik dacht ook aan mijn grote Antec-koffer, met een hoop fans op maximale snelheid zou genoeg zijn geweest.

Hoe dan ook, wat me schokte, is dat toen ik dit systeem bouwde, ik tijdens het spelen heel goed naar de temperaturen keek en dat ik onder belasting nooit boven de 59C zou komen en niet rond de 32C inactief zou kunnen zijn. Nu kan dezelfde koeler de processor een tijdje niet onder de 70C houden, maar ik krijg echt lage temperaturen als de machine niet wordt gebruikt, dus het is op een gegeven moment laag bij 16C. Ik heb een screenshot van deze twee situaties bijgevoegd.

Wat is er duidelijk aan de hand? Mijn niet-actieve temperaturen zijn beter dan ooit, maar zijn mijn laadtemperaturen slechter dan ooit? Zit er misschien een verkeerde sensor in mijn processor? Uit voorzorg heb ik alle stoffilters in mijn Antec 1100 "Illusion" kluis schoongemaakt (inclusief foto). Ik heb die puppy ook opgehangen en zo veel mogelijk stof van de ingrediënten verwijderd, zodat hij niet echt stoffig meer is. De combinatie van koellichaam / ventilator is correct bevestigd, zodat deze gedurende deze tijd niet goed lijkt te zitten. Desondanks zag ik geen verbetering van de temperatuur.

Het zou zeer op prijs worden gesteld om erachter te komen wat de deal hier is.

Mijn technische specificaties zijn als volgt:

AMD FX-8320 3,5 GHz Vishera
Gigabyte GA-990FXA-UD3 rev 4.0
Skill Sniper 16GB DDR3-1866 RAM
Gigabyte GeForce GTX 770 2GB WindForce
Western Digital zwarte 2TB SATA-III harde schijf
Antec 1100 Illusion Case
Antec HCG 850W PSU
Windows 7 Ultimate SP1 x64
5 x 120 mm Antec-ventilatoren
200 mm Antec-ventilator

Bijlagen

• Lage inactieve temps.jpg
    Lage inactieve temps.jpg
    377,8 KB Bekeken: 16
  • Direct na Gaming.jpg
    Direct na Gaming.jpg
    283,6 KB Bekeken: 16
  • rsz_dust_rig.jpg
    rsz_dust_rig.jpg
    504,3 KB Bekeken: 15
S

skline00

Heb je de werkelijke CPU-koeler schoongemaakt? Als er net zoveel stof is als uw filter, kan dit de efficiëntie van uw koeler echt beïnvloeden. Ik heb zowel 8320 als 8350 in één build en ik gebruik AIO-waterkoelers zoals Corsair H80 of H100.
CoolerMaster Hyper 212 EVO is een zeer goede luchtkoeler. Neem de tijd voor de montage en zorg ervoor dat u koelpasta van goede kwaliteit gebruikt.
Jad Chaar

Jad Chaar

Ik begrijp niet echt waarom het je maximale en minimale temperaturen geeft, maar als ik me niet vergis, is waarde waar je naar moet kijken. 62C lijkt een normale gametemperatuur. Ik zou proberen een programma te gebruiken zoals RealTemp en meld voor de zekerheid wat de temperaturen aangeven! Hoewel temps normaal zijn, is Hyper 212 nog steeds een geweldige aankoop omdat je hiermee je CPU lichtjes kunt overklokken (ik zal de niveaus onderzoeken die mensen halen met je 212 en je CPU voordat ik het probeer).

Als het op koeler aankomt, is Hyper 212 Evo een goede keuze. Het is bekend dat AMD-processors, vooral nieuwere, heet worden omdat AMD hogere voltages heeft om de snelheden te verhogen (in een poging om Intel te bestrijden). 80C is niet verschrikkelijk, maar het kan de levensduur van de CPU verkorten, dus het verlagen van de temperatuur naar iets als 70C of 60C is ideaal. Als de 212 niet aan uw behoeften voldoet, probeer dan een paar gesloten-lus waterkoelers van Corsair, ze zijn een beetje prijzig, maar ze doen hun werk goed.

skline00 zegt:
Heb je de werkelijke CPU-koeler schoongemaakt? Als er net zoveel stof is als uw filter, kan dit de efficiëntie van uw koeler echt beïnvloeden. Ik heb zowel 8320 als 8350 in één build en ik gebruik AIO-waterkoelers zoals Corsair H80 of H100.
CoolerMaster Hyper 212 EVO is een zeer goede luchtkoeler. Neem de tijd voor de montage en zorg ervoor dat u koelpasta van goede kwaliteit gebruikt.
De koelpasta die ze leveren is niet slecht, maar met koelpasta van hogere kwaliteit kun je 2-5 graden minder krijgen Arctisch zilver 5maar voorlopig geen groot probleem voor IMO.

Ik hoop dat dit helpt!

-JC
hellokitty [HK]

hellokitty [HK]

Technisch gezien is de maximale temperatuur 62 ° C, de maximale sokkeltemperatuur 72 ° C en zal deze beginnen te krimpen bij ongeveer 70 ° C.

Het was verrassend hoe het spelen van games je temperaturen zo hoog hield. Er is iets mis, afhankelijk van uw omgeving, en ik denk dat u deze opnieuw moet aansluiten.
  • Liefde
Reacties: BMAN61
mamma

mamma

• Draadstarter Draadstarter
skline00 zegt:
Heb je de werkelijke CPU-koeler schoongemaakt?
Ja ik heb. Het was eigenlijk niet allemaal erg stoffig en behoorlijk veilig. Als ik een extra thermische verbinding had gehad, zou ik het opnieuw op zijn plaats hebben geïnstalleerd, maar helaas zijn er op dit moment geen extra's en zou ik graag 45 minuten rijden hebben om wat levende zegeningen te krijgen.

JC713 zegt:
Als het op koeler aankomt, is Hyper 212 Evo een goede keuze. Het is bekend dat AMD-processors, vooral nieuwere, heet worden omdat AMD hogere voltages heeft om de snelheden te verhogen (in een poging om Intel te bestrijden). 80C is niet verschrikkelijk, maar het kan de levensduur van de CPU verkorten, dus het verlagen van de temperatuur naar iets als 70C of 60C is ideaal.
Ik heb het ook gehoord. Ik weet zeker dat dit is wat ik nodig heb. De verkorting van de levensduur is vooral waar ik me zorgen over maak, omdat de hitte mijn spelprestaties helemaal niet heeft beïnvloed. Mijn oude AMD Athlon Thunderbird is nog steeds bij mij, mijn Duron en de Athlon 64 Venice en daarna ben ik de Athlon 64 X2 Brisbane. Ik zou het echt mis hebben als mijn FX was opgebrand en het mijn eerste verlies van een AMD-chip was.

hellokitty [hk] dedi:
Technisch gezien is de maximale temperatuur 62 ° C, de maximale sokkeltemperatuur 72 ° C en zal deze beginnen te krimpen bij ongeveer 70 ° C.

Het was verrassend hoe het spelen van games je temperaturen zo hoog hield. Er is iets mis, afhankelijk van uw omgeving, en ik denk dat u deze opnieuw moet aansluiten.
Geloof me, de temperatuur van de stopcontact gaat zeker boven de 72C. Ik heb zelfs de turbomodus uitgeschakeld voor het geval de frequentieverhoging een mogelijke bron van deze temperatuur is. Ik zal verslag uitbrengen als dit een significante verandering in mijn algehele temperatuur tot gevolg heeft. In feite weet ik niet zeker of het niet goed is ingekort, hoewel CPU-Z me liet zien dat ik naar ~ 1400 MHz zakte, omdat het laat zien dat AMD OverDrive constant rond ~ 3700 MHz draait. December.

De omgevingstemperaturen van mijn systeem lijken rond de 26 ° C te zijn wanneer ze inactief zijn en tot 32 ° C onder belasting, wat naar mijn mening best cool is. Als ik een extra thermische verbinding had, zou ik het nog een keer zeggen, maar zoals ik al eerder zei, weet ik het niet. Mijn vriend die in hetzelfde appartementencomplex woont, wilde me eigenlijk een Zalman geven (niet zeker welk model, maar een grote jongen), maar hij had ook geen koelpasta meer en we dachten dat het misschien een beter idee was om te wachten op mijn Hyper 212 Evo-verzending.

EDIT: Door de turbomodus uit te schakelen, kon ik onder belasting niet boven de 70 ° C komen, hoewel ik nog steeds relatief hoge temperaturen van 60-66 ° C bereikte.
Laatste bewerking:
Jad Chaar

Jad Chaar

Zie de speciale ki:
Door de turbomodus uit te schakelen, kon ik onder belasting niet boven de 70 ° C komen, hoewel ik nog steeds relatief hoge temperaturen van 60-66 ° C bereikte.
Weet u zeker dat u naar de juiste lezing kijkt? Ik denk niet dat de Max 79C-meting is wat je zoekt, in plaats daarvan het eerste tabblad "Waarde".
mamma

mamma

[SIZE = 4] Ik kijk ook naar de huidige waarde, minimum en maximum waarden. Na ongeveer 5 minuten Crysis 3 schommelde de huidige waarde tussen 60-66C, wat een kleine verbetering was in wat ik kreeg toen de Turbo werd geactiveerd.

Jongen, ik kijk er naar uit om deze nieuwe koeler te krijgen ... [/ SIZE]
Jad Chaar

Jad Chaar

Zie de speciale ki:
[SIZE = 4] Ik kijk ook naar de huidige waarde, minimum en maximum waarden. Na ongeveer 5 minuten Crysis 3 schommelde de huidige waarde tussen 60-66C, wat een kleine verbetering was in wat ik kreeg toen de Turbo werd geactiveerd.

Jongen, ik kijk er naar uit om deze nieuwe koeler te krijgen ... [/ SIZE]
60-66C is helemaal niet slecht. Het is gewoon niet cool. Dit is normaal voor een voorraadkoeler. Maar ja, een voorraadkoeler krijgen is geweldig. U zult zich veel comfortabeler voelen.
mamma

mamma

JC713 zegt:
60-66C is helemaal niet slecht. Het is gewoon niet cool. Dit is normaal voor een voorraadkoeler. Maar ja, een voorraadkoeler krijgen is geweldig. U zult zich veel comfortabeler voelen.
Het is jammer dat het een stuk beter werkte toen ik het voor het eerst kocht. Mijn beste vriend heeft een identieke computer en zijn voorraadkoeler wordt altijd onder de 60C gehouden.
Laatste bewerking:
Jad Chaar

Jad Chaar

Zie de speciale ki:
Het is jammer dat het een stuk beter werkte toen ik het voor het eerst kocht. Mijn beste vriend heeft een identieke computer en zijn voorraadkoeler wordt altijd onder de 60C gehouden.
Er kan koelpasta worden gedragen. Ik zou wachten tot de 212 Evo binnenkwam om hem te vervangen, en ik zou hem googlen bij welke temperatuur mensen met dezelfde CPU hem krijgen. Als die van jou HEEL anders is (ik zeg meer omdat er rekening moet worden gehouden met variabelen zoals betere koeling van de behuizing), zijn de sensoren waarschijnlijk rommelig. Ik zou de "Sensortest" in RealTemp proberen. Ik heb het niet geprobeerd, dus ik weet niet of het werkt of niet. Er is een vergelijkbare thread over dit onderwerp Het gaat over Toms.
mamma

mamma

Vrienden, ik meld me alleen maar. Ik heb vandaag de Hyper 212 Evo gekocht. De thermische verbinding op het standaard koellichaam was gewoon verschrikkelijk toen ik het verwijderde. Ik wilde de meegeleverde thermische verbinding niet gebruiken met de nieuwe koeler, dus ging ik naar Fry en kocht de Antec Formula 7 Nano Diamond omdat dit het merk is waar ik de voorkeur aan geef. Op voorraadsnelheden tot dusverre zijn mijn temperaturen tijdens Metro Last Light hoger dan 42C. Over een week of twee zal ik waarschijnlijk proberen mijn FX-8320 te overklokken tot 4GHz FX-8350-snelheden. Bedankt voor de antwoorden.

EDIT: ik ging vooruit en overklokte vroeg. Ik gebruik mijn FX-8320 @ 4.0GHz voorraadspanning. De heetste die ik liep tijdens het hardlopen en prime95 was 43C. Binnenkort moet ik het misschien hoger duwen.
Laatste bewerking:
JagonEye

JagonEye

Kerel, hetzelfde gebeurt met mij. Ik ben gestopt met AC spelen uit angst dat ik mijn cpu zou frituren. Vandaag merkte ik dat ik tijdens het spelen van Crysis 3 bij lage temperaturen zelfs bij maximale instellingen 71 graden bereikte. En tussen haakjes mijn zwarte editie 8320 en gtx750 ti. ik moet een oplossing voor dit probleem vinden!
N

nickc

JagonEye, een nieuwe thread zou leuk zijn, maar aangezien het je geen spicfics geeft, moet je een nieuwe koelpasta kopen en contact opnemen met de CPU om te zien of dat helpt.
mamma

mamma

JagonEye zei:
Kerel, hetzelfde gebeurt met mij. Ik ben gestopt met AC spelen uit angst dat ik mijn cpu zou frituren. Vandaag merkte ik dat ik tijdens het spelen van Crysis 3 bij lage temperaturen zelfs bij maximale instellingen 71 graden bereikte. En tussen haakjes mijn zwarte editie 8320 en gtx750 ti. ik moet een oplossing voor dit probleem vinden!
Alleen voorraadkoeler is een stuk onzin. U wilt een nieuwe koeler kopen. Als uw situatie past, stel ik voor dat ik het heb, Cooler Master Hyper 212 Evo.
wreker09123

wreker09123

Hallo, ik weet dat ik hier een dode draad aan het opwekken ben, maar we hebben het hier ontdekt. De AMD-ventilator is voorgemonteerd op de CPU en duwt lucht in de CPU in plaats van inductie te gebruiken en lucht uit de CPU vanaf de randen te trekken. Ik pakte mijn ventilator en merkte hetzelfde op, hij sloeg 62-65 * C. MOBO ook. De stroomvoorziening werd zo heet dat twee case-fans willekeurig zouden afsluiten en opnieuw zouden beginnen, ook al trokken twee case-fans een volledig boorstuk 65cfm. Hij trok aan de standaardventilator in plaats van hem de lucht in te duwen, stop er rubberen afstandhouders in om de schroeven een beetje op te tillen en altviool! Ik raakte het zelden boven de 52 * C. Maar zo hard als dat verdomde ding **** Ik steek er een 70-120 mm-adapter op en installeer nu een grote 76cfm-behuizingventilator om de koeling te regelen. De standaard cpu heeft geen erg grote koeler, maar het lijkt erop dat ik de klus geklaard heb totdat ik een grotere CPU-koeler bestel.
E

evoblade

Koelventilatoren (HSF's) werken op deze manier. Ze zuigen over het algemeen lucht uit de behuizing en drukken deze op de vinnen. Ventilatoren blazen op dingen, ze kunnen niet betrouwbaar lucht over iets zuigen, tenzij ze zorgvuldig worden geleid in een trekconfiguratie.

Laatste berichten

• AnirudhSingh
    Uw computer automatisch inschakelen in een programma
  • Boos
    Rite Aid gebruikt gezichtsherkenningstechnologie in honderden winkels
  • Kwantumfysica
    PSA: herstel oude back-ups zonder beschadiging van de schijf
  • Boos
    Konami-spelcomputers zijn nu beschikbaar voor pre-order
  • Jaryn211
    Xbox Series X of PS5? Gabe Newell geeft de voorkeur aan de machine van Microsoft
  • BECKER
    S8 + netwerkontgrendeling
  • Ritmisch
    Intel wordt geconfronteerd met class action met een vertraging van 7 nm
  • N
    Bill Gates vindt dat Elon Musk zijn opmerkingen over het Coronavirus voor zichzelf moet houden