• Een vraag stellen
    Zie laatste berichten
    TECH NIEUWS computerliefhebbers en ervaren gebruikers.
    Stel een vraag en bied ondersteuning.
    duurt slechts een minuut.
  • Forum
  • TECH NIEUWS Core
  • Laptops en tablets
  • De berichten van vandaag

BIOS resetten? Uitgeschakelde USB = geen toetsenbord

• Draadstarter Mugsy
  • Begin datum
Mugsy

Mugsy

TS Evangelist
Shit! Ik heb het per ongeluk uitgeschakeld via USB-poorten op mijn Win10-tablet in BIOS en nu kan ik ze niet meer terughalen!

Ik probeerde erachter te komen hoe ik mijn Win10-tablet vanaf USB moest opstarten door de instellingen in het BIOS te wijzigen (American Megatrends.). Het wijzigen van de opstartvolgorde werkte niet. Onder de South Bridge Chipset-instellingen heb ik XHCI uitgeschakeld om mijn USB-instellingen handmatig te wijzigen en toen de computer opnieuw opstartte, was mijn verwijderbare toetsenbord uitgeschakeld!

Windows Troubleshooter (via Win10 "Instellingen") Ik ontdekte dat ik terug kan gaan naar het BIOS, maar eenmaal daar kan ik niet voorbij het eerste menu ("Main") komen. Touchscreen werkt niet in BIOS.

Mijn tablet heeft maar 3 knoppen, Vol - / + en Power. De volumeknoppen verplaatsen de selectie alleen omhoog / omlaag, dus ik heb geen toegang tot andere menu's.

Weet iemand hoe het BIOS op de tablet moet worden gereset? (kortstondig) of is er een andere manier om door het menu te navigeren of mijn toetsenbord terug te halen?

HELPEN! Bedankt.
Laatste bewerking:
jobeard

jobeard

TS-ambassadeur
De POST-reeks ontdekt vaste bedrade apparaten {muis & kb} maar kan geen bluetooth of USB vinden, dus leen je gewoonlijk een bekabelde KB om het BIOS te openen. Tablet is een andere zaak en we voelen uw pijn.
Mugsy

Mugsy

TS Evangelist
Jobeard zei:
De POST-reeks ontdekt vaste bedrade apparaten {muis & kb} maar kan geen bluetooth of USB vinden, dus leen je gewoonlijk een bekabelde KB om het BIOS te openen. Tablet is een andere zaak en we voelen uw pijn.
Ja. Er is geen manier om een ​​muis of toetsenbord aan te sluiten zonder de USB-poort te gebruiken. Zelfs het verwijderbare toetsenbord met een interface aan de onderkant van de tablet gaat door de USB-controller. Het heeft een microkaartsleuf, maar ik vermoed dat het ook de USB-drive vereist.

Wie plaatst een BIOS op een niet-navigeerbare touchscreen-tablet met behulp van een touchscreen ???
cliffordcooley

cliffordcooley

TS Redneck
Ah - Dit is verschrikkelijk. Het zou niet mogelijk moeten zijn om USB op de tablet uit te schakelen, u zou moeten zien dat dit de enige optie is voor communicatie. Het helpt je echter niet om te bespreken wat wel of niet zou moeten zijn. Ik ben als een beroepsbevolking, ik voel je pijn.

Onlangs moest ik het BIOS van een computer invoeren en het USB-toetsenbord werkte niet. Ik moest zoeken naar het PS2-toetsenbord. Het zou dezelfde augurk zijn als ik niet voor een PS2-toetsenbord in de buurt was.

En dan was er een tablet die ik nodig had om Windows-builds bij te werken. Er is nog geen manier om het toetsenbord aan te sluiten [MicroUSB-adapter in post]. Op dat moment was de enige optie die ik had om een ​​MicroSD-kaart te gebruiken om media vanuit Windows te laden. Ik heb op dit moment geen manier gezien om het BIOS vanuit Windows te openen.
Mugsy

Mugsy

TS Evangelist
cliffordcooley zegt:
Op dat moment was de enige optie die ik had om een ​​MicroSD-kaart te gebruiken om media vanuit Windows te laden. Ik heb op dit moment geen manier gezien om het BIOS vanuit Windows te openen.
Dankje voor het antwoord. Als de microSD-kaartsleuf de USB-controller niet nodig heeft, betekent dit een "mogelijkheid" om in te loggen op het BIOS (hoewel het korter is dan een microSD-toetsenbordadapter, weet ik niet zeker hoe ik het moet doen).

Teruggaan naar het BIOS zonder mijn toetsenbord is in mijn geval oké. Houd tijdens het opstarten een van de volumeaanpassingsknoppen en de aan / uit-knop ingedrukt om naar het BIOS te gaan of vanuit Windows 10 (van deze tablet), ga naar Instellingen, start de probleemoplosser, selecteer 'Reset' (niet echt resetten) ). en vertel UEFI / BIOS om opnieuw op te starten.

Ik kan niet verder gaan dan de eerste pagina. :(
mailpup

mailpup

TS Special Forces
cliffordcooley zegt:
Het zou niet mogelijk moeten zijn om USB op de tablet uit te schakelen, u zou moeten zien dat dit de enige optie is voor communicatie.
Ik dacht aan hetzelfde.

Ik heb ergens gelezen dat iemand zijn tablet heeft aangezet en de BIOS-chip van de tablet heeft ingekort om deze terug te zetten naar de standaardinstellingen, waardoor het gebruik van USB-poorten wordt hervat. Ik heb nog nooit zoiets gedaan, dus ik kan er niet voor instaan, maar waarschijnlijk google. Houd er echter rekening mee dat dit het BIOS kan behouden. Uw tablet werkt echter niet meer.
  • Liefde
Reacties: cliffordcooley
cliffordcooley

cliffordcooley

TS Redneck
mailpup zei:
Ik heb ergens gelezen dat iemand zijn tablet heeft aangezet en de BIOS-chip van de tablet heeft ingekort om deze terug te zetten naar de standaardinstellingen, waardoor het gebruik van USB-poorten wordt hervat.
Het is waarschijnlijk de enige optie, maar zoals u al zei, is het zeker een risico.
cliffordcooley

cliffordcooley

TS Redneck
Mugsy zei:
Dankje voor het antwoord. Als de microSD-kaartsleuf de USB-controller niet nodig heeft, betekent dit een "mogelijkheid" om in te loggen op het BIOS (hoewel het korter is dan een microSD-toetsenbordadapter, weet ik niet zeker hoe ik het moet doen).
Ik heb de kaart niet zo gebruikt. Als u Windows installeert als een upgrade vanuit Windows, hoeft de USB niet tijdens het opstarten te worden geladen. Windows kopieert alle bestanden van de SD-kaart voordat het opnieuw wordt opgestart.
Mugsy

Mugsy

TS Evangelist
mailpup zei:
Ik las kort zodat iemand zijn tablet aanzette en de BIOS-chip van de tablet terugzet naar de standaardinstellingen
Ja, ik heb de foto hier al gevonden:

https://yadi.sk/a/tKMmaLO7vAZ83/57d98500f12ea7555ca83140

Ik kwam niet op het punt waarop ik me klaarmaakte om mijn tafel te openen om dit te proberen. :D

Ik herinner me van mijn oude WinXP-dagen dat het mogelijk was om het BIOS vanuit Windows te flashen. Er is geen BIOS-update voor mijn tablet, maar ik vraag me af of er een manier is om het BIOS op dezelfde manier te resetten vanuit Windows?
cliffordcooley

cliffordcooley

TS Redneck
Door het BIOS te flashen, worden de gebruikersinstellingen mogelijk niet gereset. Heeft de tablet geen verwijderbare BIOS-batterij?
mailpup

mailpup

TS Special Forces
Mugsy zei:
Ik herinner me van mijn oude WinXP-dagen dat het mogelijk was om het BIOS vanuit Windows te flashen. Er is geen BIOS-update voor mijn tablet, maar ik vraag me af of er een manier is om het BIOS op dezelfde manier te resetten vanuit Windows?
Ik denk dat je hiervoor nog steeds een toetsenbord nodig hebt, dus ik denk van niet.
Mugsy

Mugsy

TS Evangelist
cliffordcooley zegt:
Door het BIOS te flashen, worden de gebruikersinstellingen mogelijk niet gereset. Heeft de tablet geen verwijderbare BIOS-batterij?
De tablet is hermetisch afgesloten.

Er is niet eens een verdomde schroef om het eruit te halen. :Verward:
Mugsy

Mugsy

TS Evangelist
mailpup zei:
Ik denk dat je hiervoor nog steeds een toetsenbord nodig hebt, dus ik denk van niet.
Ik kan Windows nog steeds gebruiken in "tabletmodus" zonder toetsenbord. Als ik iets moet typen, verschijnt het toetsenbord op het scherm.
jobeard

jobeard

TS-ambassadeur
Velen van hen lijken hermetisch afgesloten, maar er zijn speciale gereedschappen om in één naad te openen. Denk er eens over na - - de batterij moet op de een of andere manier binnen 2-3 jaar worden vervangen.
Mugsy

Mugsy

TS Evangelist
Dankje voor het antwoord.

De zuignap openbreken zal mijn laatste redmiddel zijn (b / c, je weet dat hij iets stoms doet, zoals clips of lijm gebruiken om het deksel vast te zetten.) :D

Op dit moment, een genie die weet hoe het BIOS moet worden gereset vanuit Windows (misschien met een DOS-bat-bestand?)
holdum323

holdum323

verboden
Hallo. Je kijkt naar je onderwerp. Waarom geeft de productie u de mogelijkheid om USB-poorten in het BIOS uit te schakelen en geen manier om ze te herstellen? Ze moeten worden neergeschoten. Stomme vraag, maar je hebt de productie gecontroleerd. Ik denk dat ze misschien kunnen vertellen hoe je dit kunt repareren of een cd kunt sturen. Ik weet dat dit een hoopvolle gedachte is. Bij TECH NEWS heb je enkele van de beste technieken om je te helpen. Succes. Ik zal het onderwerp blijven volgen. Misschien is het niet zo moeilijk om een ​​sukkel te worden.:DIs er een goede reparatiewerkplaats die kan helpen?
Mugsy

Mugsy

TS Evangelist
Laatste update voor iedereen die deze thread volgt.

Ik had het moeten opgeven. Ik heb elke truc in het boek geprobeerd. Niets werkte. :(

Ik kan bios niet resetten vanuit Windows, ik heb verschillende sites gevonden die beweren dat het mogelijk is om dit te doen Linux'tan​Dus ik zocht een manier om Ubuntu in Windows te installeren zonder flashuntrive. Helaas maakt Windows-10 het moeilijk om extra besturingssystemen te installeren (net als UEFI Bios), maar ik heb eindelijk WubiUEFI gevonden ... een versie van "Wubi" (UOSI-compatibel "(een populair oud programma dat andere besturingssystemen en opstartmenu's laadt). ) Windows dat niet meer werkt op computers met UEFI BIOS).

Om een ​​lang verhaal kort te maken, "WubiUEFI" werkte niet. Bij het opnieuw opstarten meldt het dat het de linux iso "niet kan vinden", dus er hoeft geen besturingssysteem te worden geïnstalleerd.

Maar het wordt erger. "WubiUEFI", "rEFInd" ... ... vertrouwt een bootloader van een derde partij (vierde partij?) Die geen touchscreens ondersteunt (wat ik toen nog niet kende). Ik kan niet voorbij dit menu komen als ik een ontbrekend besturingssysteem als eerste optie heb en ik kan de cursor niet naar rechts verplaatsen om Windows te selecteren / opstarten. Nu is er geen besturingssysteem!​

Dus ik had geen andere keuze, zette de tablet aan. Gebaseerd op een paar foto's Ik heb je online gevonden schip Je kunt de BIOS resetten door een enkele pin op de Winbond FlashRAM-chip in te korten, maar dat werkte ook niet. Ik heb het specificatieblad en er wordt gesproken over een "/ Reset" -pin, maar de kortsluiting werkte ook niet. Ik heb geprobeerd het voor, tijdens en na het inschakelen van de stroom in te korten, maar het merkte niets.

Ik besloot de batterijen weer te verwijderen in de hoop de cmos schoon te maken, probeer deze keer de tablet 4 keer aan te zetten in de hoop de condensator of de rest te ontladen en daarna een uur te laten weken voordat ik de stroom weer aansluit, maar ondanks dat alles waren de oude BIOS-instellingen nog altijd daar.

Dit deed me afvragen of het de instellingen van de ingebouwde SSD heeft gelezen, dus ik heb het losgekoppeld, maar de BIOS-instellingen worden NOG STEEDS geladen. :Verward:

Dat is het. Ik kan niets anders bedenken. Ik zal NOOIT een andere tablet kopen zonder de resetknop (of touchscreen bios). Iedereen heeft een 11,6 "verlicht dienblad nodig. :(
cliffordcooley

cliffordcooley

TS Redneck
Ah! Het spijt me te horen dat er geen kans is.
Mansu

Mansu

TS Rookie
Mugsy zei:
Shit! Ik heb het per ongeluk uitgeschakeld via USB-poorten op mijn Win10-tablet in BIOS en nu kan ik ze niet meer terughalen!

Ik probeerde erachter te komen hoe ik mijn Win10-tablet vanaf USB moest opstarten door de instellingen in het BIOS te wijzigen (American Megatrends.). Het wijzigen van de opstartvolgorde werkte niet. Onder de South Bridge Chipset-instellingen heb ik XHCI uitgeschakeld om mijn USB-instellingen handmatig te wijzigen en toen de computer opnieuw opstartte, was mijn verwijderbare toetsenbord uitgeschakeld!

Windows Troubleshooter (via Win10 "Instellingen") Ik ontdekte dat ik terug kan gaan naar het BIOS, maar eenmaal daar kan ik niet voorbij het eerste menu ("Main") komen. Touchscreen werkt niet in BIOS.

Mijn tablet heeft maar 3 knoppen, Vol - / + en Power. De volumeknoppen verplaatsen de selectie alleen omhoog / omlaag, dus ik heb geen toegang tot andere menu's.

Weet iemand hoe het BIOS op de tablet moet worden gereset? (kortstondig) of is er een andere manier om door het menu te navigeren of mijn toetsenbord terug te halen?

HELPEN! Bedankt.
hallo ik heb 1 oplossing gevonden
Ik heb een dun boekje van Touchmate. Ik heb USB uitgeschakeld in BIOS. Ik heb op internet gezocht en kon geen oplossing vinden. Dus wat heb ik gedaan op het moederbord. sluit de batterij aan op het moederbord. maak een draad om kortsluiting te maken. zet de laptop aan. dan korte bios-benen 1234.De laptop wordt uitgeschakeld. Probeer het 3 of 4 keer. doe dit voor os laden van bult in ssd. Mijn laptop usb begon te werken.
Mugsy

Mugsy

TS Evangelist
mansu dedi ki:
hallo ik heb 1 oplossing gevonden
Ik heb een dun boekje van Touchmate. Ik heb USB uitgeschakeld in BIOS. Ik heb op internet gezocht en kon geen oplossing vinden. Dus wat heb ik gedaan op het moederbord. sluit de batterij aan op het moederbord. maak een draad om kortsluiting te maken. zet de laptop aan. dan korte bios-benen 1234.De laptop wordt uitgeschakeld. Probeer het 3 of 4 keer. doe dit voor os laden van bult in ssd. Mijn laptop usb begon te werken.
Dankje voor het antwoord. Ik zal proberen wat hij heeft voorgesteld.

Ten slotte opende ik de tablet en probeerde ik Pin-1 (aarde) te omzeilen met elk van de andere pinnen, maar dat had geen effect. Ik heb niet geprobeerd om meer dan twee pinnen tegelijk aan te sluiten.

Als ik de kans krijg, zal ik het uitproberen (de tablet voor een lange tijd verwisseld maar nog steeds in bezit) en mijn bevindingen rapporteren. TIA.

Laatste berichten

• Y
    Door de VS gefinancierde smartphones worden geleverd met vooraf geïnstalleerde malware
  • 3
    Vermont introduceert een wetsvoorstel dat het gebruik van mobiele telefoons door iedereen onder de 21 jaar verbiedt
  • M
    Magic: Legends 'eerste gameplay-trailer toont een potentiële Diablo 3-moordenaar
  • B
    AMD Threadripper 3990X: 64 cores / 128 threads $ 3.990
  • yRaz
    Cherry Viola-schakelaar biedt mechanisch gevoel bij de prijs van membranen
  • P
    Sony onthult het logo van de PlayStation 5 en het internet maakte er grapjes over
  • kapitein chagrijnig
    Reddit verbiedt nabootsing van identiteit, behalve in de vorm van satire
  • CharmsD
    Mozilla heeft een patch uitgebracht voor een ernstige kwetsbaarheid die actief wordt uitgebuit in Firefox