• Een vraag stellen
    Zie laatste berichten
    TECH NIEUWS computerliefhebbers en ervaren gebruikers.
    Stel een vraag en bied ondersteuning.
    duurt maar een minuut.
  • Forum
  • TECH NIEUWS Core
  • De berichten van vandaag

Realtek 8821ae wireless is erg traag

• Draadstarter ChunChunMaru
  • Startdatum
C

ChunChunMaru

TS Rookie
Waar moet ik beginnen ... Ik heb het gevoel dat ik dit al jaren vergeten ben. Het probleem is simpel:
Mijn netwerksnelheid op mijn laptop is beperkt tot maximaal 3 Mbit / s (getest op fast.com).

Ik heb absoluut alles getest dat dit probleem probeerde op te lossen en vergat het meeste van wat ik probeerde. Hoe dan ook, wat ik kort heb geprobeerd en mijn resultaten (onthouden):

Het probleem ligt NIET bij mijn ISP of mijn router! Alle andere apparaten in mijn huis werken prima. Alleen mijn laptop is getroffen. Het probleem is ongetwijfeld mijn netwerkkaart of stuurprogramma's. Mijn netwerkkaart:

Realtek 8821ae Draadloos LAN 802.11ac PCI-E NIC

Ik heb bijna alle duikers getest die internet te bieden heeft, of het nu gaat om officiële ASUS- en AMD-websites, verschillende stuurprogramma-updatesoftware of handmatige zoekopdrachten op internet. Ik heb vensters helemaal opnieuw geïnstalleerd zonder resultaat. Ik heb een upgrade uitgevoerd van Windows 7 naar Windows 10 voor het geval de stuurprogramma's niet compatibel zijn met win7, maar dat ziet er alleen maar erger uit.

Toen ik win7 gebruikte, kwam en ging dit probleem, mijn netwerksnelheid trad op. Het probleem werd permanent toen ik een upgrade naar Win10 uitvoerde. Ik heb eerder ubuntu dubbel opgestart op deze machine, waar het andere probleem mijn internetverbinding zou verlaten totdat ik de netwerkmachine handmatig reset.

Een ding dat momenteel werkt om het probleem te verlichten, is door naar de apparaatbeheerder te gaan en de driver te verwijderen. Dit geeft me een downloadsnelheid van ongeveer 10-15 Mbit / s, goed genoeg op dit punt (ik heb 100 Mbit / s en andere apparaten hebben draadloos 50+ Mbit / s gehaald). Helaas duurt dit ongeveer 1 of 2 minuten voordat het terugkeert naar de vorige limiet van 3 Mbit / s, alsof Windows de driver automatisch bijwerkt.

Vraag indien nodig om meer informatie en ik zal ervoor zorgen dat u ze beantwoordt. Help me hier alsjeblieft, ik ben hier gewoon door opgebrand.
Sikloid Torus

Sikloid Torus

Stone Age Calculator - Klik op de rots hieronder.
Heb je geprobeerd de NIC te veranderen? De geleidelijke daling en zelfs kleine, maar snel vergeten schok bij het verlaten van de schijf, de uitleg doet me afvragen over de hardware.

Ik vraag me af wat ik kan zeggen @jobeard.
Laatste bewerking:
jobeard

jobeard

TS-ambassadeur
A B ** CH en dev.mgr op Win / 10-schijven is niet de manier om er een goede driver voor te krijgen.
rapport et
  • Realtek 8821ae Draadloos LAN 802.11ac PCI-E NIC
Ga naar de Realtek-website, zoek naar Support of Driver-link en DL Win / 10-driver ervoor.
Eenmaal geïnstalleerd, herstart en bekijk de resultaten gedurende 3-4 dagen --- - post terug wat je vindt pls :)
  • Liefde
Reacties: ChunChunMaru ve Sikloid Torus
C

ChunChunMaru

TS Rookie
Cycloïde Torus zei:
Heb je geprobeerd de NIC te veranderen? De geleidelijke daling en zelfs kleine, maar snel vergeten schok bij het verlaten van de schijf, de uitleg doet me afvragen over de hardware.

Ik vraag me af wat ik kan zeggen @jobeard.
Deze laptop is niet bepaald modulair. Het zou moeilijk zijn om te veranderen. Er was geen geleidelijke achteruitgang, het werd erger toen ik een upgrade naar win10 deed.

@jobeard
Oh ja, ik zal dit proberen. Ik heb dit niet meer gedaan sinds de herinstallatie van Windows. Ik zal bij je terugkomen met het resultaat.
Laatste bewerking:
C

ChunChunMaru

TS Rookie
Jobeard zei:
A B ** CH en dev.mgr op Win / 10-schijven is niet de manier om er een goede driver voor te krijgen.
rapport et
  • Realtek 8821ae Draadloos LAN 802.11ac PCI-E NIC
Ga naar de Realtek-website, zoek naar Support of Driver-link en DL Win / 10-driver ervoor.
Eenmaal geïnstalleerd, herstart en bekijk de resultaten gedurende 3-4 dagen --- - post terug wat je vindt pls :)
Ik heb een deel van het mysterie opgelost! Stuurprogramma's die zijn gedownload van de officiële site van de laptop zouden de schuldige zijn (https://www.asus.com/Laptops/X555BA/HelpDesk_Manual/). Ik heb een aantal andere stuurprogramma's gedownload en het probleem is niet langer persistent en ik ging terug naar de vorige staat en beperkte de bandbreedte tot slechts 3 Mbit / s, zoals toen ik Windows 7 installeerde. Nog steeds een probleem.

Ik heb bijna elke driver getest (zelfs enkele duistere), dus als je de specifieke site waarvan je denkt dat deze betrouwbaar is, niet kent, weet ik niet wat ik moet doen. @ Ahzanraza zei dat ik mijn biografie moest bijwerken. Denk je dat dit zal helpen?
jobeard

jobeard

TS-ambassadeur
OK. Het Win / 10-stuurprogramma stabiliseert de netwerkverbinding, maar je houdt niet van de veranderingen in bandbreedte die je ervaart.

Ontvang een opdrachtprompt en voer in TRACERT WWW.GOOGLE.COM > myGlgPath.txt

Open het MyGlgPath.txt-bestand, kopieer de inhoud en plak als je volgt ...
  • Liefde
Reacties: ChunChunMaru
C

ChunChunMaru

TS Rookie
Jobeard zei:
OK. Het Win / 10-stuurprogramma stabiliseert de netwerkverbinding, maar je houdt niet van de veranderingen in bandbreedte die je ervaart.

Ontvang een opdrachtprompt en voer in TRACERT WWW.GOOGLE.COM > myGlgPath.txt

Open het MyGlgPath.txt-bestand, kopieer de inhoud en plak als je volgt ...
Zeker, hier ga je:

Routetracking voor WWW.GOOGLE.COM [216.58.211.132]
meer dan 30 sprongen maximaal:

1 1 ms 3 ms 1 ms 192.168.1.1
2 8 ms 5 ms 8 ms 100,70,64,1
3 62 ms 101 ms 102 ms 10.33.247.209
4110 ms 100 ms 2 ms 100.64.3.4
5118 ms 98 ms 100 ms dr-se-mlm-vg4-1-vl2578.bredband2.net [89.160.55.222]
6 55 msn * 9 msn 100.64.11.1
7 68 ms 102 ms 12 ms google-10ge.bredband2.net [83.233.255.78]
8 24 ms 10 ms 11 ms 216.239.43.122
9 66 ms 47 ms 61 ms 108.170.235.63
10 67 ms 41 ms 12 ms arn09s10-in-f4.1e100.net [216.58.211.132]

Het pad is voltooid.

Dit werd niet gedaan tijdens een "probleemperiode", maar hier is het toch (af en toe gebeuren en moeilijk te vangen).
jobeard

jobeard

TS-ambassadeur
Lijn # 2 8 ms 5 ms 8 ms 100.70.64.1 Uw ISP (alleen WIE U BENT?) Is uw Gateway, en dat wordt een probleem;
  • NetBereik: 100.64.0.0 - 100.127.255.255
    CIDR: 100.64.0.0/10
    Netnaam: SHARED-ADDRESS-FIELD-RFCTBD-IANA-RESERV
    NetHandle: NET-100-64-0-0-1
    Ouder: NET100 (NET-100-0-0-0-0)
    NetType: IANA privégebruik
    De orginelen:
    Organisatie: Internet Assigned Numbers Authority (IANA)
    Registratiedatum: 2012-03-13
    Update: 2016-04-11
    Opmerking: dit blok wordt gebruikt als de gedeelde adresruimte. Het verkeer van deze adressen komt niet van IANA. IANA slaat deze nummers op in zijn database en gebruikt of gebruikt ze niet. Wij zijn niet de bron van activiteit die u kunt zien in dagboeken of e-maillogboeken. Zien http://www.iana.org/abuse/
    Commentaar:
    Commentaar: De gedeelde adresruimte kan alleen worden gebruikt in netwerken van serviceproviders of routeringsapparatuur die in staat is tot adresvertaling tussen routerinterfaces wanneer de adressen hetzelfde zijn op twee verschillende interfaces.
  • Liefde
Reacties: ChunChunMaru
C

ChunChunMaru

TS Rookie
Jobeard zei:
Lijn # 2 8 ms 5 ms 8 ms 100.70.64.1 Uw ISP (alleen WIE U BENT?) Is uw Gateway, en dat wordt een probleem;
  • NetBereik: 100.64.0.0 - 100.127.255.255
    CIDR: 100.64.0.0/10
    Netnaam: SHARED-ADDRESS-FIELD-RFCTBD-IANA-RESERV
    NetHandle: NET-100-64-0-0-1
    Ouder: NET100 (NET-100-0-0-0-0)
    NetType: IANA privégebruik
    De orginelen:
    Organisatie: Internet Assigned Numbers Authority (IANA)
    Registratiedatum: 2012-03-13
    Update: 2016-04-11
    Opmerking: dit blok wordt gebruikt als de gedeelde adresruimte. Het verkeer van deze adressen komt niet van IANA. IANA slaat deze nummers op in zijn database en gebruikt of gebruikt ze niet. Wij zijn niet de bron van activiteit die u kunt zien in dagboeken of e-maillogboeken. Zien http://www.iana.org/abuse/
    Commentaar:
    Commentaar: De gedeelde adresruimte kan alleen worden gebruikt in netwerken van serviceproviders of routeringsapparatuur die in staat is tot adresvertaling tussen routerinterfaces wanneer de adressen hetzelfde zijn op twee verschillende interfaces.
Mijn internetprovider heet bredband2 (Zweeds voor bredband-breedband). Toch heb ik problemen met het parseren van uw bericht. Vertel me dat mijn ISP "illegale" IP-adressen gebruikt en is dat de oorzaak van mijn probleem? Zoals ik al eerder zei, is dit oké met geen van de andere apparaten in mijn huis, draadloos of bedraad.
jobeard

jobeard

TS-ambassadeur
Volgens de ICANN-autoriteit maakt het misbruik van een gedeelde bron.
Officieel:
  • Naam: bredband2.com
    IP: 83.233.26.19
    Domein: bredband2.com
Het adres 100.70.64.1 is NIET in domeinnamen.
Er is een Klasse A-domeinnaam op 83.0.0.0 - 83.255.255.255.

U kunt uzelf verifiëren met WHOIS bredband2.com
C

ChunChunMaru

TS Rookie
Jobeard zei:
Volgens de ICANN-autoriteit maakt het misbruik van een gedeelde bron.
Officieel:
  • Naam: bredband2.com
    IP: 83.233.26.19
    Domein: bredband2.com
Het adres 100.70.64.1 is NIET in domeinnamen.
Er is een Klasse A-domeinnaam op 83.0.0.0 - 83.255.255.255.

U kunt uzelf verifiëren met WHOIS bredband2.com
Ja dat is goed en zo, maar hoe is dat relevant? Zou je willen voorstellen dat ik mijn ISP verander? Het kan me niet schelen of ze een beetje onethisch zijn en als dit de oorzaak is van mijn misbruikprobleem, waarom wordt dan alleen mijn laptop getroffen? Ik heb tests uitgevoerd waarbij ik tegelijkertijd een (interleaved) snelheidstest deed op mijn laptop en een ander apparaat tijdens een van die "probleemperioden" waarin voorheen alleen mijn laptop werd getroffen.
Ik begrijp dat je me probeert te helpen en daar ben ik dankbaar voor, maar het voelt alsof je je hier op het verkeerde concentreert. Zeg me alsjeblieft dat ik het mis heb.
jobeard

jobeard

TS-ambassadeur
Ik begrijp uw bezorgdheid, maar van waar ik zit, is de configuratie ronduit verkeerd en leidt deze nooit tot geweldige prestaties. U had problemen opgelost door de juiste stuurprogramma's te krijgen. Heb je op virussen gescand?
C

ChunChunMaru

TS Rookie
Jobeard zei:
Ik begrijp uw bezorgdheid, maar van waar ik zit, is de configuratie ronduit verkeerd en leidt deze nooit tot geweldige prestaties. U had problemen opgelost door de juiste stuurprogramma's te krijgen. Heb je op virussen gescand?
Opbrengst? Zoals beloofd heb ik een kabel van meer dan 90 Mbit / s op mijn desktop. Mijn ISP is stabiel. Ook heb ik onlangs een schone kopie van Windows 10 opnieuw geïnstalleerd, geen ander programma geïnstalleerd dan Chrome en Skype. Nog steeds gescand en niets. Ik weet niet veel over IP, maar mijn openbare IP bevindt zich niet in het bereik 100.64.0.0/10.

Ik maak me een beetje zorgen over het krijgen van een nieuwe ISP. Ga er niet vanuit dat anderen blij zullen zijn met een probleem als dit als het perfect voor hen werkt. Zeker als zo'n maatregel waarschijnlijk niets oplost.
jobeard

jobeard

TS-ambassadeur
ChunChunMaru dedi:
Opbrengst? Zoals beloofd heb ik een kabel van meer dan 90 Mbit / s op mijn desktop. Mijn ISP is stabiel.
Ik heb het het laatst gehoord;
  • Het probleem is niet langer permanent en is teruggekeerd naar de vorige staat, waardoor de bandbreedte af en toe wordt beperkt tot 3 Mbit / s
Als je tevreden bent, wie ben ik dan om ruzie te maken?
Beste wensen.
Sikloid Torus

Sikloid Torus

Ik raad u aan dezelfde test uit te voeren op de desktop die u op de laptop uitvoert en de resultaten te vergelijken. Indien anders, neem dan contact op met uw ISP voor opheldering.
jobeard

jobeard

TS-ambassadeur
Btw: ALLE apparaten die verbinding maken met uw router moeten hetzelfde GATEWAY-adres hebben en knooppunt # 2 op een tractor moet allemaal hetzelfde zijn.
C

ChunChunMaru

TS Rookie
Jobeard zei:
Ik heb het het laatst gehoord;
  • Het probleem is niet langer permanent en is teruggekeerd naar de vorige staat, waardoor de bandbreedte af en toe wordt beperkt tot 3 Mbit / s
Als je tevreden bent, wie ben ik dan om ruzie te maken?
Beste wensen.
Je hebt het fout. 90+ Mbit / s treedt op op een desktop met een aangesloten Ethernet-kabel. Het gebeurt ook als ik de Ethernet-kabel op mijn laptop aansluit, maar dit is behoorlijk lastig. De laptop biedt mobiliteitspunt om op school en in bed te zitten. Dit artikel gaat altijd specifiek in op de draadloze verbinding van deze laptop. Alles werkt prima voor alle andere apparaten.
Sikloid Torus

Sikloid Torus

"Alles werkt prima voor elk ander apparaat." indien bedraad? en wanneer het probleem draadloos is? iets draadloos of niet?
C

ChunChunMaru

TS Rookie
Cycloïde Torus zei:
"Alles werkt prima voor elk ander apparaat." indien bedraad? en wanneer het probleem draadloos is? iets draadloos of niet?
Het probleem is alleen draadloos EN alleen voor deze laptop.
Sikloid Torus

Sikloid Torus

Daarom stel ik voor dat je de tracert dupliceert met bedraad en de twee vergelijkt. Als de draadloze versie via een privé (langzamere) route wordt verzonden, kan uw ISP zich concentreren op een probleem in de manier waarop verkeer wordt verzonden. Als er geen verschil is in routering, is het belangrijk om de verzend- en ontvangstmethoden van uw draadloze NIC en draadloze router nader te bekijken.

Ik denk dat het probleem ligt bij de apparatuur die door uw internetprovider wordt gebruikt. Ik ben geen expert ... maar deze ziet eruit als een rattennest:

hop3 3/2 => 100 ms; Moet 20-25 zijn; Max. Hoogte 50
hop4 2/3 => 100 ms; mag maximaal 55 zijn
hop5 2/3 => 100 ms; mag maximaal 60 zijn
hop6 2 is goed en 1 is net gevallen

Hij wil dat je roedels een mijnenveld oversteken.
Rage_3K_Moiz

Rage_3K_Moiz

Sith Lord
Heeft u geprobeerd een draadloze kaart te gebruiken met een externe antenne, zoals een alpha-antenne? Een defecte antenne kan dergelijke problemen zeker veroorzaken.
C

ChunChunMaru

TS Rookie
Sorry voor mijn late antwoord. De examens komen eraan en ik heb het de afgelopen twee dagen druk gehad.

Cycloïde Torus zei:
Daarom stel ik voor dat je de tracert dupliceert met bedraad en de twee vergelijkt. Als de draadloze versie via een privé (langzamere) route wordt verzonden, kan uw ISP zich concentreren op een probleem in de manier waarop verkeer wordt verzonden. Als er geen verschil is in routering, is het belangrijk om de verzend- en ontvangstmethoden van uw draadloze NIC en draadloze router nader te bekijken.

Ik denk dat het probleem ligt bij de apparatuur die door uw internetprovider wordt gebruikt. Ik ben geen expert ... maar deze ziet eruit als een rattennest:

hop3 3/2 => 100 ms; Moet 20-25 zijn; Max. Hoogte 50
hop4 2/3 => 100 ms; mag maximaal 55 zijn
hop5 2/3 => 100 ms; mag maximaal 60 zijn
hop6 2 is goed en 1 is net gevallen

Hij wil dat je roedels een mijnenveld oversteken.
Wanneer ik de kabel aansluit, zijn de resultaten:

Routetracking voor WWW.GOOGLE.COM [83.233.10.26]
meer dan 30 sprongen maximaal:

1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.1.1
2 1 ms 1 ms 1 ms 100.70.64.1
3 2 ms 2 ms 2 ms 10.33.247.209
4 1 ms 1 ms 1 ms 100.64.3.4
5 9 ms 9 ms 9 ms dr-se-mlm-vg4-1-vl2578.bredband2.net [89.160.55.222]
6 8 msn * 9 msn 100.64.11.1
7 19 ms 20 ms 20 ms 217.115.47.229
8 18 ms 18 ms 18 ms 217.115.47.229
9 22 ms 21 ms 24 ms c-83-233-10-26.cust.bredband2.com [83.233.10.26]

Het pad is voltooid.

Zoals u kunt zien, presteert het beter als het bedraad is. Het wordt echter niet via een privéroute verzonden. Toch waarom de ISP niet mijn aankoop is. Onlangs deed ik een snelheidstest tijdens het probleem van 3 Mbit / s, ook de laptop van mijn vrienden deed dezelfde snelheidstest met 25 Mbit / s draadloos tegelijkertijd.

Rage_3K_Moiz dedi:
Heeft u geprobeerd een draadloze kaart te gebruiken met een externe antenne, zoals een alpha-antenne? Een defecte antenne kan dergelijke problemen zeker veroorzaken.
Dit is een laptop. Je kunt het niet volledig verwijderen en dingen veranderen. Ik heb het getest op mijn desktop, de laptop en de telefoon van vrienden, geen van hen heeft dit probleem.
jobeard

jobeard

TS-ambassadeur
Het probleem is 100.x.y.z-adressen die niet tot uw ISP behoren. De uitvoering is gewoon verschrikkelijk (per 100 ms) wat tot corruptie leidt.

IMO, iets op uw laptop verstoort de configuratie zoals een PROXY of virus. Controleer de TCP-configuratie om er zeker van te zijn dat er geen proxy in het pad staat.

1. Zie dit voor het opnieuw instellen van de browser van proxy's

https://www.enigmasoftware.com/how-to-disable-proxy-settings-browser/
  • Liefde
Reacties: Sikloid Torus
C

ChunChunMaru

TS Rookie
Jobeard zei:
Het probleem is 100.x.y.z-adressen die niet tot uw ISP behoren. De uitvoering is gewoon verschrikkelijk (per 100 ms) wat tot corruptie leidt.

IMO, iets op uw laptop verstoort de configuratie zoals een PROXY of virus. Controleer de TCP-configuratie om er zeker van te zijn dat er geen proxy in het pad staat.

1. Zie dit voor het opnieuw instellen van de browser van proxy's

https://www.enigmasoftware.com/how-to-disable-proxy-settings-browser/
Zoals ik al zei, heb ik onlangs het besturingssysteem opnieuw geïnstalleerd. Het is ondenkbaar om op dit moment een virus te hebben.
Ik heb je link gevolgd en heb geen proxy ingeschakeld. Ik heb ook de instellingen in Windows gecontroleerd en er was geen proxy.
jobeard

jobeard

TS-ambassadeur
Oké, ga in ieder geval uit de weg. Strikt genomen vertonen andere laptops die via wifi verbinding maken met uw router dit symptoom NIET ...

Laatste berichten

• A
    Beschadigde schijf van 16 GB geformatteerd op Mac
  • xandros98tech
    Verwijder "3D-objecten" en andere snelkoppelingen uit de bestandsverkenner van Windows 10
  • Odinsleep
    Apple maakt in maart universele aankopen mogelijk voor macOS-, iOS-, tvOS- en iPadOS-apps
  • Odinsleep
    NYPD gaat handgeschreven patrouille-notitieblokken van officieren vervangen door iPhone-app
  • Odinsleep
    Met de jas van Ford kunnen fietsers met behulp van emoji communiceren met rijders
  • Odinsleep
    Apple gebruikt AMD-hardware van de volgende generatie in de bètacode van macOS
  • S
    De kwaadaardige loot-shooter Anthem krijgt binnenkort een volledige revisie van het spel
  • dirtyferret
    Amazon behoudt een belangrijke voorsprong op de markt voor slimme luidsprekers