• Een vraag stellen
    Zie laatste berichten
    TECH NIEUWS computerliefhebbers en ervaren gebruikers.
    Stel een vraag en bied ondersteuning.
    duurt slechts een minuut.
  • Forum
  • Gemeenschap
  • Een vraag stellen
  • De berichten van vandaag

Uitrusting Pijnlijk trage Sony Vaio

• Draadstarter Janet444
  • Startdatum
J

Janet444

Mijn Sony Vaio is traag geweest sinds ik hem jaren geleden kocht, grotendeels te wijten aan de mysterieuze Vaio-software die nooit iets nuttigs deed, maar dingen vertraagde, en uit verschillende programma's bestond die de toegang tot mijn werk blokkeerden en blokkeerden.

De zaken zijn de afgelopen maanden echter erger geworden. De computer is traag. Verschillende programma's zullen plotseling zonder duidelijke reden "niet meer reageren". Soms reageren ze weer als ik wacht. Soms duurt het ongeveer een minuut om een ​​klein bestand in Word op te slaan.

In de afgelopen week kreeg ik een nieuw scherm waarin ik verschillende keren stond dat er problemen zijn die bij het opstarten moeten worden opgelost. Toen merkte ik het omdat ik een cd op mijn laptop had achtergelaten. Maar nadat ik het had verwijderd, kreeg ik het scherm een ​​ochtend of twee weer na het opstarten. Sorry dat ik het niet goed kan beschrijven. Het heeft een laadbalk en zegt dat het een paar minuten duurt, maar het duurt langer dan dat.

Ook wordt het scherm de afgelopen week soms zwart - een blauwachtig zwartachtige kleur. Als ik een paar keer op de Enter-toets druk, verdwijnt deze meestal, maar niet altijd. Ik denk dat ik minstens één keer opnieuw moet opstarten.

Vanmorgen konden zowel Word als Excel niet zonder duidelijke reden worden geopend. Later op de dag ging het open en werkte het naar behoren. Beide zijn startersversies.

Ik hoop dat dit niet al te dubbelzinnig is. Het is moeilijk om veel van de problemen aan te pakken die ik in de loop der jaren heb gehad. Ik hoop dat dit problemen zijn die kunnen worden opgelost zonder een nieuwe computer te hoeven kopen.

Al deze zaken zijn belangrijk genoeg om van invloed te zijn op mijn vermogen om zaken te doen op de laptop.

Bij voorbaat dank voor alle hulp die u kunt bieden.

Janet
jobeard

jobeard

Totale sluiting. Wanneer u opnieuw opstart, drukt u ongeveer één keer op F8 totdat u het zwart-wit vga-scherm krijgt. Selecteer Veilige modus en druk op Enter.
Wanneer het MS-scherm verschijnt, log dan in op de beheerders-ID.

je kunt spelen met de windows directory explorer (maar niets van internet)

Start-> voer CMD in
Typ NOTEPAD in het zwart-witscherm en druk op enter

Typ wat je maar wilt en sla het document op.

?? Hoe deed je ?? Werkt het redelijk?
J

Janet444

• Draadstarter Draadstarter
Hoe kan ik inloggen op de beheerders-ID?
J

Janet444

Maakt niet uit, ik heb het gegoogeld en ik denk dat ik het begrijp.
J

Janet444

Oke ik heb het gedaan. Het werkte prima behalve een klein dingetje. De cursor sprong drie keer. De eerste keer dat hij daadwerkelijk uit Kladblok sprong. De tweede keer sprong hij in de tekst in Kladblok.

Janet
B

bazz2004

Je zei dat je de Vaio jaren geleden kocht. Je hebt echt geluk als het moederbord een nVidia 8400 of 8600 grafische chip heeft. Dit was een enorme ramp voor laptopfabrikanten en je zult veel Vaio's op eBay zien die zeggen dat de grafische chip defect is. Ze kunnen niet economisch worden gerepareerd. Als u een van deze laptops bezit, is dit echt een goed moment om te upgraden, aangezien Windows 10 er is en het ziet er veelbelovend uit.
J

Janet444

Iedereen kocht een Vaio, lol geluk. "Ik weet het niet zeker. Hoe kan ik weten welke grafische chip ik heb? Het is geen goed moment voor mij om een ​​nieuwe laptop te kopen als ik het kan voorkomen. Als dat zo was, zou ik dit ding waarschijnlijk al lang geleden hebben verlaten! Bedankt voor de suggestie.
B

bazz2004

Als u vanuit het Configuratiescherm naar Apparaatbeheer kunt gaan en dubbelklik op Beeldschermadapters, wordt de videochip op het moederbord geïdentificeerd.
J

Janet444

Dank je. Er staat alleen "Intel (R) HD Graphics".
B

bazz2004

Ok dat is geweldig. Ik noemde het voor het melden van enkele schermproblemen. Ik zou overwegen om een ​​paar dingen te controleren en gratis te upgraden naar Windows 10 (van W7 of W8.1). U wilt natuurlijk niet dat dit fout gaat.

Download het gratis programma CCleaner en voer een registerchecker en opschoningsopties uit. Het is een zeer veilig programma om te gebruiken en kan dingen versnellen. Kunt u uw C-schijf zien in Windows Verkenner? Klik met de rechtermuisknop en selecteer Eigenschappen. Dit zal zien of uw harde schijf te vol is, wat de zaken vertraagt. U kunt de harde schijf defragmenteren met een van de Windows-hulpprogramma's van Microsoft om deze beter te laten werken, maar dit proces duurt enkele uren. Controleer ook de energie-instellingen voor het geval de laptop is ingesteld om een ​​maximale batterijduur te bieden ten koste van slechte prestaties.

Laat ons weten welk beveiligingsprogramma u gebruikt, want sommige hiervan hebben een dramatisch effect op de prestaties.
J

Janet444

Dank je. Mijn harde schijf heeft 287 GB tot 73,7 GB vrije ruimte. Toen ik naar de specificaties keek, realiseerde ik me dat er een optie is om de C-schijf te comprimeren om ruimte te besparen. Ik heb er gewoon op geklikt en het doet het nu. Ik zie dat ik vanaf daar Schijfopruiming kan uitvoeren, dus misschien zal ik het proberen.

Ik heb vrij recentelijk bedrogen (misschien een maand geleden) en ik denk niet dat ik CC Cleaner heel lang geleden heb gebruikt, maar dat kan al een tijdje geleden zijn. Ik ga vandaag CC Cleaner gebruiken.

Mijn energiebeheerschema is ingesteld op "hoge prestaties". Omdat ik denk dat ik het de laatste tijd heb gedaan, bevelen ze "balans" aan (de enige andere optie), maar eerlijk gezegd was de prestatie een probleem.

Ik ben onlangs begonnen met het gebruik van de gratis antivirussoftware van Avast. Ik gebruik ook de firewall van Microsoft.

Ik denk niet dat als ik dit alleen doe, het probleem wordt opgelost, als ik het vaker moet doen. Ik ben zeker vergeten om deze dingen te doen, maar ik heb de meeste vrij recent gedaan (behalve het comprimeren van bestanden op station C, waarvan ik niet wist dat het een optie was of niet aangevinkt).

Dank je. Ik heb gemerkt dat mensen dagboeken posten als ze ze hebben ingevuld. Ik zal veel posten na het voltooien van de CC Cleaner-scan.

Janet
J

Janet444

Ik denk dat ik moet geloven dat de Vaio-software zelf de oorzaak kan zijn van Vaio's prestatieproblemen. Maar ik ben bang dat het verwijderen ervan andere problemen kan veroorzaken.
jobeard

jobeard

Comprimeren is een slecht idee - het verdient de voorkeur om CLEANMGR uit te voeren en alles te verwijderen dat niet langer nodig is.
  • Liefde
Reacties: Tmagic650
J

Janet444

Ja, ik heb gelezen dat compressie achteraf een slecht idee is. Ik heb halverwege afgezegd, maar ik hoop dat ik niet veel schade heb aangericht. Op dit moment probeer ik CCleaner te openen, maar het gaat niet open. Ik zal het verwijderen en opnieuw downloaden.

Daarna wacht ik op uw antwoord, dat beloof ik.

Janet
J

Janet444

Oké, ik heb CCleaner uitgevoerd en het heeft 2.756 MB verwijderd.
B

bazz2004

Je doet nu de juiste dingen en ik ben blij dat je de schijf niet hebt bekneld. Ik heb het helemaal niet geprobeerd en betwijfel of het een goed idee was. Avast is een populaire antivirusoplossing, maar ik denk dat het de moeite waard is om iets anders te proberen. Ik gebruik Bitdefender gratis en het is erg licht voor bronnen. Ik raad u aan het te downloaden en vervolgens Avast te vervangen. Vergeet niet om Avast te verwijderen, omdat AV-programma's niet met elkaar kunnen onderhandelen.

Ik zal de Vaio-software op mijn laptop bekijken en contact met u opnemen als ik iets zie dat mogelijk een probleem is. Ik maak geïnstalleerde Windows 7 schoon nadat ik een nieuwe harde schijf in mijn Vaio heb geïnstalleerd. Het was een vreselijke klus om alle originele Sony-functietoetsen weer aan het werk te krijgen. De ondersteuning is redelijk goed nul en de sites waren moeilijk te navigeren en sommige stuurprogramma's en hulpprogramma's ontbraken. Wees voorzichtig om te springen en iets te verwijderen.

Misschien kunt u enkele dingen van de harde schijf verwijderen om wat meer ruimte vrij te maken of op een externe schijf of usb-stick opslaan? Vergeet nooit een back-up van uw persoonlijke gegevens te maken. Verwijder alle programma's die u niet nodig hebt en gebruik Tools in CCleaner om onnodige programma's te stoppen die met Windows beginnen. Om dit te doen, vinkt u de vakjes aan of uit.
Laatste bewerking:
J

Janet444

Bedankt Bazz2004. Ik gebruikte de gratis versie van Bitdefender, maar ik had een probleem. Sorry, ik kan me het probleem niet herinneren. Ik weet dat ik het een tweede kans heb gegeven en hetzelfde probleem had. Daarom ben ik Avast gaan gebruiken. De problemen begonnen lang daarvoor, maar werden erger. Zelfs toen ik de betaalde versie van Bitdefender gebruikte, waren er problemen.

Dus je hebt een Vaio? En had ik geen problemen met Vaio-software die de computer onderbrak en vertraagde? Als ik naar de site van Sony kijk, denk ik dat ze gewoon niet zullen helpen.

Ik wist niet dat CCleaner me kon helpen bij het starten van onnodige programma's. Ik heb geprobeerd dit handmatig te doen en het was moeilijk. Ik zal dit nu doen. Ik moet voorzichtig zijn, want ik verwijder niet te veel - teleurstelling maakt het zo verleidelijk! (Je begint te denken "Hoe erg kan het worden?" Lol).

Tot nu toe werkte de computer prima, maar ik ben net begonnen.

Bedankt voor je hulp!

Janet
B

bazz2004

U moet de gratis versie van Bitdefender opslaan, anders werkt deze niet meer. Ik denk niet dat u zich zorgen hoeft te maken over Avast, aangezien de meeste mensen het geweldig vinden. Het wordt aanbevolen om een ​​volledige systeemscan uit te voeren met Avast om er zeker van te zijn dat het niet Nast is. Het is handig om de super anti-spyware gratis versie te hebben. Het zal niet in strijd zijn met Avast, omdat het niet fulltime werkt. Ik vind het leuk om het af en toe uit te voeren omdat het zo erg effectief is en vangt wat andere software heeft gemist.
J

Janet444

Dank je! Ik weet zeker dat ik de gratis versie van Bitdefender heb geregistreerd. Ik ga op zoek naar de super anti-spyware gratis versie. Ik had ook zin om Malwarebytes uit te voeren, maar na het uitvoeren van andere scans zal ik dat doen.

Ik wist niet hoeveel CCleaner kon doen. Ik had geen idee dat Best Buy een applicatie op mijn computer had gezet omdat deze niet in Program Manager verschijnt, maar in CCleaner. Toch weigerde hij u te installeren. Maar er zijn plaatsen op internet die me vertellen hoe ik dit moet doen.
B

bazz2004

Als u een programma downloadt, kiest u achteraf altijd voor Aangepaste of Geavanceerde installatie. Als u het aanbevolen installatiepad kiest, kunt u andere software installeren die u niet wilt, zoals Bestbuy. Dit is een PUP (mogelijk ongewenst programma). Het kan moeilijk zijn om hiervan af te komen, maar we hopen dat Malwarebytes en SAS ze samen verwijderen.
J

Janet444

OK. Ik ontdekte van Google dat de Best Buy-app was geïnstalleerd voordat ik deze kocht. Als je niet goed kijkt en de vakjes uitschakelt, is het vreselijk dat zeer goede programma's bloatware, werkbalken en McAfee toevoegen. Ik heb Malwarebytes eerder gebruikt en de Best Buy-app is nooit verwijderd. Hopelijk maakt dit geen deel uit van het probleem, anders lost SAS het probleem op.

Ook - ik vermoed dat websites die hulp bieden bij het verwijderen van Best Buy mogelijk virussen verspreiden. Ze bieden koppelingen naar programma's die kunnen worden gedownload om de applicatie te verwijderen. Misschien heb ik het mis, maar ze keken me vaag achterdochtig aan.
J

Janet444

Ik heb de SAS gedownload en geprobeerd een volledige scan uit te voeren. 79.374. hing aan het bestand. Hij deed dit twee keer.

Dosya C: \ Backup \ 888e005a-dfb4-42e9-913c-26e3e2f7c58d \ 5141E9AD \ 35c3bcb7-70bf-4142-ac10-95e548a88bf0
Tussen deze twee pogingen in een volledige scan, heb ik een snelle scan uitgevoerd en 31 voorbeelden van adware gevonden en deze verwijderd.

Ik ontdekte ook een programma met de naam Advanced Uninstaller en ik kan het gebruiken om Best Buy-software en Diner Dash te verwijderen, een spel dat ik lang geleden niet heb gedownload en waarmee ik het nu kan installeren.
J

Janet444

Aanvullende opmerking: ik heb naar het bestand gezocht en dit is geen bestand. Dit is een map.
J

Janet444

Ik kon SAS vragen deze map over te slaan en een volledige scan uit te voeren. Deze scan kwam met nog eens 8 adwareprogramma's en verwijderde ze, maar dat is alles.
B

bazz2004

U kunt op de sectie Malware & Virus van dit forum posten over hoe u Bestbuy kunt verwijderen. Het kan heel vervelend zijn om van sommige van deze adware-plagen af ​​te komen. Ironisch genoeg kun je een schoonmaker proberen waarvan je hoopt dat die het werk zal doen en ontdekken dat je andere nasties voor je systeem hebt uitgenodigd.

Laatste berichten

• M
    Een back-up maken van mijn besturingssysteem
  • Shawn Knight
    Space Camp moet $ 1,5 miljoen ophalen om de epidemie te overleven
  • Eric Mozzone
    Konami-spelcomputers zijn nu beschikbaar voor pre-order
  • A
    Square Enix zegt: wees geduldig, hij krijgt Final Fantasy VII deel 2 zo snel mogelijk
  • N
    Bill Gates vindt dat Elon Musk zijn opmerkingen over het Coronavirus voor zichzelf moet houden
  • krizby
    Desktop GeForce versus laptop GeForce: gamingprestaties vergeleken
  • Eric Mozzone
    Gabe Newell: Xbox Series X overtreft PS5
  • B
    PSA: herstel oude back-ups zonder beschadiging van de schijf