• Een vraag stellen
    Zie laatste berichten
    TECH NIEUWS computerliefhebbers en ervaren gebruikers.
    Stel een vraag en bied ondersteuning.
    duurt slechts een minuut.
  • Forum
  • TECH NIEUWS Core
  • Bouw een pc
  • De berichten van vandaag

Overklokken Asus M5A97 R2.0 overlock, iemand tips?

• Draadstarter Vollezar
  • Startdatum
Vollezar

Vollezar

TS-booster
Ik heb gisteren een nieuwe mobo en CPU gekocht en ik probeer dat te doen. Ik ken het UEFI BIOS niet helemaal en wat ik ermee kan doen. Dus als iemand de ASUS M5A97 R2.0 heeft en er wat o / c op heeft gedaan, zou het leuk zijn om je tips te lezen. Dank u.
Tot dusver heb ik mijn FX-6100 overklokt naar 4.0 Ghz door de vermenigvuldiger en bussnelheid te veranderen. Ik heb de voltages niet aangeraakt. Mijn geheugen is vrij traag 1333, maar ik heb het in 1600 geprobeerd en het werkte prima. Momenteel heb ik pas een werkgeheugen op 1400. Voorlopig allemaal op voorraad koeling.
Hier is de cpu-z-verificatie:http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2526384
en een screenshot van mij terwijl ik stresstests doe met Aida64.
stresstest.png

Eigenlijk doe ik de stresstest terwijl ik dit schrijf. Het is ongeveer 27 minuten geleden en de temperatuur kwam nog steeds niet boven de 58 graden.
Ik ben benieuwd hoe mensen hun eigen ding doen op deze specifieke mobo. Spanningsveranderingen / FSB-veranderingen etc.
Dank u.
Sonic_Pro

Sonic_Pro

TS-lid
Vollezar zei:
Ik heb gisteren een nieuwe mobo en CPU gekocht en ik probeer dat te doen. Ik ken het UEFI BIOS niet helemaal en wat ik ermee kan doen. Dus als iemand de ASUS M5A97 R2.0 heeft en er wat o / c op heeft gedaan, zou het leuk zijn om je tips te lezen. Dank u.
Tot dusver heb ik mijn FX-6100 overklokt naar 4.0 Ghz door de vermenigvuldiger en bussnelheid te veranderen. Ik heb de voltages niet aangeraakt. Mijn geheugen is vrij traag 1333, maar ik heb het in 1600 geprobeerd en het werkte prima. Momenteel heb ik alleen werkgeheugen op 1400. Voorlopig allemaal op voorraad koeling.
Hier is de cpu-z-verificatie:http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2526384
en een screenshot van mij terwijl ik stresstests doe met Aida64.
Bekijk oktober 74217

Eigenlijk doe ik de stresstest terwijl ik dit schrijf. Het is ongeveer 27 minuten geleden en de temperatuur kwam nog steeds niet boven de 58 graden.
Ik ben benieuwd hoe mensen hun eigen ding doen op deze specifieke mobo. Spanningsveranderingen / FSB-veranderingen etc.
Dank u.

Hallo, ik heb ook Asus M5A97 R2.0. Er is een gemakkelijke en snelle manier om te overklokken. U kunt alleen AI Suite II gebruiken. Het is gemakkelijk en werkt erg goed ... Ik heb overklokt naar 3.9G met mijn AMD 956 BE stock CPU-koeler en het gaat nooit boven de 58 graden, zelfs niet onder stress. Ik dacht dat je het misschien wilde proberen.

Applaus,
TWh
Vollezar

Vollezar

TS-booster
Bedankt Sonic.
Ik hoorde over het AI-pakket. Meestal doe ik het via BIOS, maar ik zal dit ding eens proberen, maar ik heb nog steeds een ander geheugen nodig. Het werkt prima met overklokken tot 1600, maar het liep van tijd tot tijd vast.
Vollezar

Vollezar

TS-booster
Mooi.
R

ramp_voltage

TS Rookie
Beste TwH,
Ik heb hetzelfde moederbord, maar er zal geen POST zijn, mijn geheugen wordt niet ondersteund. Ik heb een 2x4GB RAM Corsair-wraak, maar toen ik de compatibiliteit van de ram controleerde via de Corsair-site, ontdekte ik dat mijn ram-model niet werd ondersteund.
dus mijn vraag ram u model dus gebruikte PC POST.
en of NVIDIA's GTX550 ti deze kaart ondersteunt zoals SLI is en of deze kaart crossfire ondersteunt

vriendelijke groeten
oprit spanning
Vollezar

Vollezar

TS-booster
Ik gebruik oude Kingston RAM. Het is altijd het meest flexibele geheugen gebleken. Ik heb de versie met een laag profiel. 1333, maar zeer stabiel in 1600.
Er is een knop op het moederbord. Direct naast de geheugenslots. Het moest helpen bij compatibiliteitsproblemen. Zie de MemOK-sectie in de "Ingebouwde schakelaars en knoppen" sectie van de handleiding. Hij kan helpen. Ik heb het zelf nooit hoeven gebruiken, dus ik kan niet garanderen dat het werkt
Wat SLI betreft, ik heb geen idee. Tot nu toe heb ik uitsluitend ATI-kaarten gebruikt.
Sonic_Pro

Sonic_Pro

TS-lid
Hé ... ik gebruik de Gskill-coach, 24 Gb geïnstalleerd. Ik kan me het exacte nummer van de coach op dit moment niet herinneren, maar het was de sluipschutterserie waarin ik geloofde. Ik ben aan het werk, maar vanavond mail ik het als ik thuis ben. Ik gebruik een enkele kaart tot de GTX550 ti, dus SLI en Crossfire zijn er niet bij betrokken. Vid-kaart is een enorme verbetering voor het systeem geweest. Voordat ik het geloofde, was daar een Geforce 210. Als u nog andere vragen heeft, zal ik proberen deze te beantwoorden.
Sonic_Pro

Sonic_Pro

TS-lid
OK. Hier is de informatie in het geheugen.

G.SKILL Sniper-serie 16 GB (2 x 8 GB) 240-pins DDR3 SDRAM DDR3 1866 (PC3 14900) Desktopgeheugen Model F3-1866C9D-16GSR

U moet ook hetzelfde geheugen (2 x 4 GB) hebben geïnstalleerd om in totaal 24 GB te krijgen.

hoop dat dit je helpt.

Applaus,
TWh
magaman598

magaman598

TS-booster
als De ASUS M5A97 zal SLI draaien, wat in de moederborddoos / handleiding staat. Sinds ik wat onderzoek heb gedaan, beweegt SLI niet op het moederbord.

Als mijn geheugen mij uitkomt, ondersteunen alleen 990X / 990FX AMD-chipsets SLI.

Nu, wat OP betreft, alles wat u hoeft te doen om de Black-Edition-processor te overklokken, is de vermenigvuldiger te verhogen en de spanning dienovereenkomstig aan te passen om de betreffende overklok te stabiliseren.

(WIJ ZIJN NIET VERANTWOORDELIJK VOOR SCHADE WANNEER U UW HARDWARE OVERSCHRIJDT, DOE HET OP EIGEN RISICO)

<--- OC'de nasıl
[MAAT 6 =][TEXT = Helvetica][SIZE = 23px] ASUS M5A97 [/ SIZE][/ FONT][/GROOTTE]
mailpup

mailpup

TS Special Forces
Magaman, schreeuw alsjeblieft niet. Dank u.
Sonic_Pro

Sonic_Pro

TS-lid
Of ,,,, je kunt gewoon de software gebruiken en het zal wijzigingen voor je aanbrengen. Het is buitengewoon eenvoudig en neemt geleidelijk toe om de mogelijkheid te bieden om instellingen te wijzigen.
magaman598

magaman598

TS-booster
Sonic_Pro zei:
Of ,,,, je kunt gewoon de software gebruiken en het zal wijzigingen voor je aanbrengen. Het is buitengewoon eenvoudig en neemt geleidelijk toe om de mogelijkheid te bieden om instellingen te wijzigen.
Er is iets aangenamer om het BIOS te gebruiken, ik weet niet waarom, gewoon ...
Sonic_Pro

Sonic_Pro

TS-lid
Ja, ik ben het ermee eens ... door dit via Bios te doen, krijgt u de mogelijkheid om uw CPU echt te frituren. en ,,, dit is natuurlijk altijd een goede zaak.
magaman598

magaman598

TS-booster
Sonic_Pro zei:
Ja, ik ben het ermee eens ... door dit via Bios te doen, krijgt u de mogelijkheid om uw CPU echt te frituren. en ,,, dit is natuurlijk altijd een goede zaak.
De enige manier om je CPU te frituren is als je iets langs de 1.6V + lijnen plaatst terwijl je een ZEER ruwe PSU hebt en / of je niet de juiste koeling hebt.

Kijk naar deze video
Vloeibare stikstof OC-hit [SIZE = 13px] [FONT = arial]8,429 GHz op de bulldozer-CPU.[/ LETTERGROOTTE]

[SIZE = 3] [font = arial]Voel je vrij om dit onderwerp ook te lezen.[/ LETTERGROOTTE]

[SIZE = 3] [font = arial]/community/topics/simple-overclocking-faq.70998/[/ LETTERGROOTTE]

Laatste berichten

• T
    F9 bestaat in een parallel universum waar Red's Hydrogen One een goede telefoon is
  • kapitein chagrijnig
    Microsoft wil dat u weet dat ze onlangs Windows 10 hebben ontwikkeld
  • R
    Intel Core i9-10900K weergegeven met 5,1 GHz boostklok in 3DMark-database
  • kapitein chagrijnig
    Australiërs willen apocalyptische Tesla Cybertruck
  • F
    Lenny is een trollen-chatbot voor telemarketeers
  • R
    Samsung naar Microsoft: Xbox Series X moet ultrabreed monitoren ondersteunen
  • T
    Nintendo bevestigt dat er dit jaar geen nieuwe Switch-modellen komen
  • kapitein chagrijnig
    De EU zet zich in voor een gemeenschappelijke beloningsnorm na een beslissende stemming