• Een vraag stellen
    Zie laatste berichten
    TECH NIEUWS computerliefhebbers en ervaren gebruikers.
    Stel een vraag en bied ondersteuning.
    duurt maar een minuut.
  • Forum
  • TECH NIEUWS Core
  • Processors en moederborden
  • De berichten van vandaag

Oude i5-upgradevraag

• Draadstarter James was hier
  • Begin datum
J

James was hier

De i4 4690k is overklokt op ongeveer 4,4 GHz, maar sommige games die ik leuk vind, worden nog steeds gebotteld door de CPU. Minecraft met veel mods, Factorio, 7 Days to Die en meer. Het zijn meestal single-core games. Ik ben op zoek naar een upgrade als ik geld heb, maar als ik een iets snellere, snellere single-core nieuwe CPU krijg, zal het echt helpen? De 3900x zou een piek bereiken van 4,6 GHz, en Intel CPU's zouden rond de 5 GHz zijn. Nu Intel sterke concurrentie ervaart waar ze eindelijk schaduwrijk worden, en ik af en toe VM's draai of andere multitasking doe, is 3900x waar ik naar toe neig.

Hoeveel zal een nieuwe CPU de prestaties in CPU-gebonden games verbeteren als de kern waarop de game draait niet sneller is dan mijn huidige CPU?

Streamspecificaties: i5 4690k @ 4,4 GHz, 16 GB 1600 MHz DDR3 RAM en 6 GB GTX 1060.
Vereiste specificaties: 3900x, 32 GB 3200 MHz DDR4, niet zeker van videokaart.
neeyik

neeyik

Personeel
Houd er rekening mee dat hoewel elke generatie opeenvolgende CPU's van uw 4690K tot de nieuwste van vandaag een kleine, stapsgewijze verbetering is, uw huidige systeem 5 generaties achterloopt op de nieuwste Intels.

U kunt in dit artikel een idee krijgen van het verschil:

Nu is het tweede artikel gedaan met een GeForce RTX 2080 Ti, die krachtiger is dan de 1080 Ti, maar je kunt nog steeds zien dat de laatste 3 generatie Intel-processor niet zo veel is veranderd. In het eerste artikel is een i7-8700K-aandeel echter 17% sneller dan een i7-4770K-aandeel (merk op dat een deel van deze prestatieverhoging zal vallen in platform- en RAM-verschillen).

En laten we eens kijken naar de Ryzen 9 3900X:

Je kunt zien hoe goed de 3900X zich verhoudt tot de i5-7600K, die vrij veel lijkt op de CPU die je nu hebt.

Als je wilt zien hoe de huidige CPU's vergelijkbaar zijn (d.w.z. hetzelfde aantal cores, dezelfde kloksnelheid), probeer dan dit artikel:

Kortom, je zult geen enorme verbeteringen zien, maar je zult er zeker enkele zien. Of het de kosten en moeite waard is om een ​​volledige systeemupgrade uit te voeren, is iets dat u alleen kunt beslissen.
  • Liefde
Reacties: James was hier
J

James was hier

• Draadstarter Draadstarter
Dankje voor het antwoord.
neeyik

neeyik

Personeel
Als ik in jouw positie was, zou ik upgraden. Net als jij draaide mijn 4e generatie Intel-systeem (i7-4790K) continu op 4,4 GHz. Ik heb het eerder dit jaar vervangen door een i7-9700K-setup; Als ik dat nu zou doen, zou ik meer uitgeven en voor de 3950X of Threadripper gaan, aangezien ik meer ging doen dan alleen gamen en testen met mijn computer. Ja, het zou $ 500 extra zijn, maar ik voer in de loop van de tijd (4-5 jaar) volledige systeemupgrades uit, het zou het waard zijn, althans voor mij. Nogmaals, ik wil een GPU-upgrade in de komende 14 maanden, en dat zal het kostenverschil gemakkelijk opslokken.

Laatste berichten

• R
    Xbox Series X of PS5? Gabe Newell geeft de voorkeur aan de machine van Microsoft
  • midian182
    Konami-spelcomputers kunnen nu worden gereserveerd
  • B
    PSA: herstel oude back-ups zonder beschadiging van de schijf
  • Ritmisch
    Intel wordt geconfronteerd met class action met een vertraging van 7 nm
  • N
    Bill Gates vindt dat Elon Musk zijn opmerkingen over het Coronavirus voor zichzelf moet houden
  • G
    Meer uitgevers overwegen naar verluidt een prijsverhoging voor consolegames van de volgende generatie.
  • MaxSmarties
    Verklarend: Wat zijn tensorkernen?
  • Boos
    Uitzicht: veranderend halfgeleiderzand