• Een vraag stellen
    Zie laatste berichten
    TECH NIEUWS computerliefhebbers en ervaren gebruikers.
    Stel een vraag en bied ondersteuning.
    duurt slechts een minuut.
  • Forum
  • Gemeenschap
  • Gebruikershandleidingen en recensies
  • De berichten van vandaag

Lees dit als er geen geluid uit je soundblaster-kaart komt

• Draadstarter Drakenmeester
  • Begin datum
D

Drakenmeester

TS Rookie
Een probleem dat ik een paar keer ben tegengekomen, evenals andere mensen met Creative SoundBlaster Live (gebeurt waarschijnlijk met andere EMU10K? Het probleem is dat de functie "Alleen digitale uitvoer" van de SoundBlaster standaard is ingeschakeld.

Oplossing :
Ga naar Windows Mixer (voer het commando "sndvol32" uit)
Klik onder het menu Bestand op "Geavanceerde instellingen weergeven".
Nu is er een knop "Instellingen" onder de hoofdvolumeregeling, klik erop.
Schakel het selectievakje "Alleen digitale uitvoer" uit, klik op OK en zet de mixer uit.

Dat is alles wat u hoeft te doen, luister goed!
  • Liefde
Reacties: 1 persoon
Tedster

Tedster

TECH NIEUWS oldtimer .....
Zorg er ook voor dat je speakers geschikt zijn voor de board output. Digitaal voor digitaal, analoog voor analoog. Als u digitale luidsprekers gebruikt, moet u de luidsprekeruitvoer op digitaal controleren in uw instellingen. Vaak is het standaard analoog.
D

Drakenmeester

TS Rookie
En dat wil zeggen, als je 2 luidsprekers gebruikt, sluit je ze aan op de front-outs en niet op de rear-outs of iets anders. (Tenzij u kX-stuurprogramma's gebruikt die de voor- en achterkant verwisselen voor een betere geluidskwaliteit.)
Ferret86

Ferret86

TS Rookie
Ik had een van deze kaarten en Digital Out is nooit standaard ingeschakeld - tenzij ik ervoor koos!
D

Drakenmeester

TS Rookie
In feite hadden alleen de -sommige- stuurprogramma's deze optie standaard. (Webupdate, die op cd hadden geen opties)
J

Jim Prime

TS Rookie
antwoord

Oplossing :
Ga naar Windows Mixer (voer het commando "sndvol32" uit)
Klik onder het menu Bestand op "Geavanceerde instellingen weergeven".
Nu is er een knop "Instellingen" onder de hoofdvolumeregeling, klik erop.
Haal het vinkje uit het selectievakje "Alleen digitale uitvoer", klik op OK en zet de mixer uit.
goed als ik sndvol32 draai, het opent volumeregelaars en dan zie ik geen bestandsmenu om op andere dingen te klikken
J

jtickner1

hoi, bedankt, mijn tante gaf me een soundblaster en ik kreeg geen geluid, ik dacht dat het kapot was, maar deze vaste stapels zijn opgelost. goed advies.
H

herringtonjc

TS Rookie
Ik heb een SoundBlaster Live! 24bit, maar ik heb dit probleem nog nooit meegemaakt.
D

Drakenmeester

TS Rookie
Later zag ik dat ze in de nieuwste LiveWare-stuurprogramma's (niet die op de website van Creative) een optie hadden toegevoegd om "Alleen digitale uitvoer" rechtstreeks in de installatie van de stuurprogramma's in de setup in of uit te schakelen.

Leef 24-bit, oud Live! Het is veel nieuwer dan '. en leef! Value (1999) en de stuurprogramma's die op de cd verschijnen, zijn misschien niet eens het probleem.
lee25

lee25

TS Rookie
Ik heb hier echt moeite mee, zet de audiomixer aan maar geen preset-optie

Laatste berichten

• O
    Affiliate marketing van Avast Axis, na de publieke opinie over het verkopen van gebruikersgegevens aan derden ...
  • O
    Amazon-aandelen stijgen na een sterk winstrapport over het vierde kwartaal
  • O
    De OESO zei dat 137 landen tot het einde moeite hadden om internationale belastingregels te herschrijven ...
  • W
    Uitrusting Gebruik een pc zonder GPU
  • A
    Een nieuwe computer bouwen Informatie verkrijgen
  • M
    Microsoft wil dat u weet dat ze onlangs Windows 10 hebben ontwikkeld
  • M
    F9 bestaat in een parallel universum waar Red's Hydrogen One een goede telefoon is
  • W
    Waar Ryzen 5 1600 AF te kopen