• Een vraag stellen
    Zie laatste berichten
    TECH NIEUWS computerliefhebbers en ervaren gebruikers.
    Stel een vraag en bied ondersteuning.
    duurt maar een minuut.
  • Forum
  • Software
  • Verwijderen van virussen en malware
  • De berichten van vandaag

HKLM Trojaans paard

• Draadstarter Melissabill
  • Begin datum
toestand
Niet duidelijk voor verdere antwoorden.
M

Melissabill

Het lijkt erop dat er een HKLM-trojan is die elke keer dat ik mijn computer opstart, start. Wanneer ik msconfig controleer, wordt het in alles vermeld. Hoe kan ik er vanaf komen?

balsem
K

kitty500cat

Hallo, welkom bij TECH NEWS! :Golf:

Wat bedoel je met "HKLM trojan"? HKLM staat voor HKEY_LOCAL_MACHINE, iets legitiems in het Windows-register. Het zal verschijnen in msconfig omdat er veel dingen in het register zijn opgeslagen.

Welke symptomen vertoont uw computer?
M

Melissabill

• Draadstarter Draadstarter
hklm

Mijn computer zegt dat er een fout is opgetreden en wordt automatisch uitgeschakeld. Ik heb geprobeerd Adaware uit te voeren, maar voordat ik klaar ben, stuit mijn computer op een fout en geeft een timer weer voor wanneer ik moet afsluiten.

De Symantec-virusbescherming die standaard bij mijn computer wordt geleverd, zegt dat ik geen e-mails kan verzenden die ik niet probeer te verzenden, verschillende e-mails die te grof zijn voor het e-mailadres.

Internetsites op internet enz. Het opent automatisch wanneer ik ben.
K

kitty500cat

Probeer uw Symantec-antivirus bij te werken en voer een volledige scan uit. U zult dit waarschijnlijk moeten doen veilige modus​Download dan Spybot - Zoek en vernietig, update en scan opnieuw in de veilige modus. Update advertentiebewustzijn en scan in de veilige modus. Eens kijken of hij dat doet.

Plaats dan alsjeblieft een HJT-log naast deze thread ( deze instructies).

vriendelijke groeten :)
M

Melissabill

hklm

Ik heb al adaware, updates geïnstalleerd. Mijn computer wordt uitgeschakeld voordat Adaware elke keer klaar is met scannen.

Ik heb Spybot zoeken en vernietigen en updates geïnstalleerd. Hij deed niets.

Heeft u nog andere suggesties? Ik ben helemaal verdwaald.
K

kitty500cat

Heb je geprobeerd op te starten in de veilige modus en daar bij te werken en te scannen? Instructies HIER.

vriendelijke groeten :)
M

Melissabill

hklm

Ja, ik heb geprobeerd op te starten in de veilige modus. Hetzelfde gebeurt bij het draaien van de Adaware-pc. Ik ben helemaal verdwaald.
K

kitty500cat

Oké, probeer naast deze thread ook een HJT-log te posten ( deze instructies).
M

Melissabill

hklm

Hier is mijn logboek volgens de instructies.
H

howard_hopkinso

Hallo en welkom bij TECH NEWS.

Uw systeem zit absoluut vol met malware.

Erg belangrijk: Lees dit onderwerp voordat u besluit of u uw systeem moet opschonen of opnieuw moet formatteren. HIER en beslis wat je wilt doen.

Als u uw systeem wilt reinigen nadat u het bovenstaande heeft gelezen, doet u het volgende.

Download LSPFix van het bord: http://cexx.org/lspfix.htm
1. Verbreek de verbinding met internet, ga naar het LSPfix-bestand en pak LSP-Fix uit / pak het uit in zijn eigen map [C: \ lspfix].
2. Open de map lspfix en dubbelklik op het bestand LSPFix.exe om het programma te starten.
3. Schakel het selectievakje "Ik weet wat ik doe" in.
4. Selecteer (markeer) alle instanties van 'msnetax.dll' in de linkerkolom onder "Keep".
5. Klik op de pijl >> om naar de rechterkolom onder "Verwijderen" te gaan.
6. Klik op de "Finish" knop, LSPfix zal verwijzingen naar het bestand verwijderen en de kettingnummers herstellen.
7. Sil moedig bestand C: \ windows \ system32 \msnetax en start uw computer opnieuw op

Ga dan maar lezen Virussen / spyware / malware, instructies vóór verwijdering. Volg alle instructies exact op.

Plaats vers HJT, AVG Anti-Spyware en Combofix-logboeken bovendien Naar deze thread na alleen het bovenstaande te hebben gedaan.

Laat me ook de resultaten weten van de AVG Antirootkit-scan.

Met vriendelijke groet Howard: wave :: wave:

Deze draad is voor gebruik Melissabill alleen maar. Plaats alsjeblieft geen eigen virus- / spywareproblemen op deze thread. Open in plaats daarvan een nieuwe thread in ons beveiligings- en webforum.
M

Melissabill

hklm

Howard,

Na het bekijken van mijn opties, zal ik formatteren en opnieuw laden. Ik wil geen risico nemen.

Heel erg bedankt voor uw hulp. Ik wist dat ik een probleem had, ik wist gewoon niet precies wat en hoe ik het moest oplossen.
H

howard_hopkinso

Dit is waarschijnlijk uw beste optie. Bedankt dat je het ons hebt laten weten.

Als je andere virus- / spywareproblemen hebt, deel deze thread dan.

Met vriendelijke groet Howard :)

Deze draad is voor gebruik Melissabill alleen maar. Plaats alstublieft geen eigen virus- / spywareproblemen op deze thread. Open in plaats daarvan een nieuwe thread in ons beveiligings- en webforum.
toestand
Niet duidelijk voor verdere antwoorden.

Laatste berichten

• kimo1
    Bill Gates vindt dat Elon Musk zijn opmerkingen over het Coronavirus voor zichzelf moet houden
  • Kwantumfysica
    Xbox Series X of PS5? Gabe Newell geeft de voorkeur aan de machine van Microsoft
  • Kwantumfysica
    PSA: herstel oude back-ups zonder beschadiging van de schijf
  • MaxSmarties
    Verklarend: Wat zijn tensorkernen?
  • Boos
    Uitzicht: veranderend halfgeleiderzand
  • Bp968
    Huawei ontvangt na september geen TSMC-chips
  • R
    Intel Core i3 versus Core i5 versus Core i7 versus Core i9
  • R
    Desktop GeForce versus laptop GeForce: gamingprestaties vergeleken