• Een vraag stellen
    Zie laatste berichten
    TECH NIEUWS computerliefhebbers en ervaren gebruikers.
    Stel een vraag en bied ondersteuning.
    duurt slechts een minuut.
  • Forum
  • TECH NIEUWS Core
  • Bouw een pc
  • De berichten van vandaag

Overklokken CPU-ventilator vertraagt ​​en vertraagt

• Draadstarter digi123
  • Startdatum
toestand
Niet duidelijk voor verdere antwoorden.
D

digi123

TS Rookie
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw bij al deze, maar ik heb een probleem met de ventilator op MB. Als ik vandaag de computer aanzet, kan ik zeggen dat de ventilatorsnelheid erg hoog was, maar toen daalde hij echt. Elke 15 minuten probeert het de ventilatorsnelheid te verhogen, maar het wordt weer erg langzaam.

Ik geloof dat het niet de ventilator aan de bovenkant van de processor is, maar de volgende ventilator. Ik denk dat deze chipset-fan?

Ik heb de BIOS-instellingen voor de temperatuur gecontroleerd:

Systeemtemperatuur: 32 C / 89 F.
CPU-temperatuur: 60 C / 140 F.
PWM-temperatuur: 44 ° C / 111 ° F
CPU-ventilator: 0 RPM
NB Ventilator: 0 RPM
SYS-ventilator: 2900 RPM

Mijn CPU-functies:

Abit IC7-G MAXII Soket 478 Intel 875P Intel MB
Intel P4 3.0 Ghz Prescott 800 Mhz
2 gig DDR PC 3200 (4512 DDR SDRAM)
WD 240 Gb HD (2120 SATA)

Blijkt uit andere berichten op dit forum dat ik een nieuwe fan nodig heb? Ik weet niet zeker welke ventilator het probleem veroorzaakt. Als dat het probleem is, heb je dan suggesties voor een fan?

Bij voorbaat bedankt,
digi123
S

Secondgunman

TS Rookie
Ja...

Ja, nieuwe computers zullen dit doen, hoe hoger de temps, hoe hoger het toerental van de ventilator ... Maar die van jou lijkt vaak te doen wat je moederbord heeft.
S

Secondgunman

TS Rookie
Laat maar...

Secondgunman zei:
Ja, nieuwe computers zullen dit doen, hoe hoger de temps, hoe hoger het toerental van de ventilator ... Maar die van jou lijkt vaak te doen wat het moederbord heeft.
Nu zie ik welk moederbord ik heb gepost.
mailpup

mailpup

TS Special Forces
Het kan de ventilatorsnelheidssensor op het moederbord zijn, niet de ventilator zelf. Ik heb gemerkt dat zowel de CPU- als de northbridge-fans 0 toeren per minuut opnemen. Ze draaien duidelijk omdat je ze kunt zien en / of horen. Misschien zijn de voedingsconnectoren van de ventilatoren op de een of andere manier losgeraakt, zodat ze stroom hebben, maar de verbinding van de sensoren maakt geen contact.
D

digi123

TS Rookie
mailpup zei:
Het kan de ventilatorsnelheidssensor op het moederbord zijn, niet de ventilator zelf. Ik heb gemerkt dat zowel de CPU- als de northbridge-fans 0 toeren per minuut opnemen. Ze draaien duidelijk omdat je ze kunt zien en / of horen. Misschien zijn de voedingsconnectoren van de ventilatoren op de een of andere manier losgemaakt, zodat ze stroom hebben, maar de verbinding van de sensoren raakt niet.
Bedankt voor je antwoordmail.

Dit zou kunnen verklaren waarom bios bij 0 rpm worden gelezen. Maar met willekeurige tussenpozen kon ik de ventilator zien versnellen en weer vertragen. Ik keek naar de bios om te zien of de snelheid van de processorventilator veranderde toen de snelheid optrad. Wanneer ik de snelheid van de ventilator hoor toenemen, zegt hij dat de CPU-ventilator rond de 2000 RPM draait (zoals het weer inschakelen van een motor), en als hij vertraagt, keert de snelheid van de processorventilator terug naar 0 RPM. Maar ik kan zien dat de ventilator langzamer beweegt op de computer.

Heb je enig idee waarom dit gebeurt?

Dank u.
mailpup

mailpup

TS Special Forces
Als hij 0 tpm opneemt, krijgt de ventilator mogelijk geen stroom, ook al draait hij rond, maar alleen van momentum. 2.000 tpm is niet zo snel, dus het voelt alsof het niet op volle snelheid was voordat het uitkwam. Het is een probleem met de stroomvoorziening van de ventilatoren of het moederbord, mogelijk de voedingseenheid zelf. Kun je alle stroomaansluitingen naar het moederbord en MB-fans controleren?
D

digi123

TS Rookie
, mailpup

Ik heb de connectoren gecontroleerd en alles lijkt in orde. Ik heb ook de bios opnieuw gecontroleerd .. en had het mis in mijn oorspronkelijke bericht. NB Ventilator schommelde tussen 2000 en 0. CPU-ventilator zit altijd vast op 0. Ik weet niet zeker of deze b / c een sensor op MB heeft of niet.

Ik hoorde dat de computer de ventilator probeerde te versnellen, daarna vertraagt ​​hij en blijft hij het opnieuw proberen. Het stopt nooit helemaal als het langzamer gaat. De lage snelheid lijkt stabiel, dus ik weet niet zeker of het momentum is.

Ik zag ook dat de computer helemaal niet crashte, alleen het ventilatorgeluid was behoorlijk luid. De lage snelheid van de ventilator voelt bijna pulserend aan. Ik weet niet zeker of het zal werken.

Dank u.
S

Secondgunman

TS Rookie
Ik zou kijken ...

Ik zoek naar een mogelijke vervanging van de ventilator, probeer er een te vinden met deze ventilator en test eerst, vervang dan de ventilator als die er is, of het kan betekenen dat er een verbogen vin, kogellager, slechte lagerschoen, gebarsten lager of alle genoemde. Als deze CPU-ventilator weg is, zal je systeem het in zeer korte tijd als een kerstboom maken en dan vervang je de CPU-koeler omdat de meeste CPU's nu vereisen dat je het koellichaam koopt en natuurlijk de ventilator die sterft in de eerste plaats. De ventilator kan ook los zitten, dus controleer of alle schroeven en / of montagebeugels goed open staan, het zou zonde zijn om een ​​ventilator te vervangen als de oude alleen goed werkt als hij los zit.
mailpup

mailpup

TS Special Forces
Mag worden bewonderd. Maar zijn er niet twee defecte ventilatoren? Of is de CPU-ventilator goed, met slechts 0 rpm?
K

Kaziglubey

TS Rookie
Ik heb dezelfde setup als mobo en cpu. Mijn computer begon te piepen omdat de chipset (ook bekend als Northbridge) -ventilator draait op 6500 tpm terwijl de cpu-ventilator alleen draait op 2600 tpm. Het vervangen van de voeding lukte niet en deed hetzelfde nadat de behuizing was verwijderd en buiten werd getest. Hij haalde de CPU-ventilator tevoorschijn en plaatste hem weer terug en piepte nog steeds. Het enige dat ik niet heb geprobeerd, is de ventilatorhoogtemeter wijzigen die ik morgen zal doen. Maar blijkbaar moet je misschien de altogueter van de cpu-ventilator vervangen omdat deze fluctueert en dat helemaal niet zou moeten doen. Nadat ik mijn CPU-ventilator heb vervangen, stuur ik hem terug. =)
zephead

zephead

TECH NIEUWS Paladin
Schakel ventilatorregeling uit in uw BIOS en / of zet de snelheid op hoog. kijk of deze (in ieder geval de cpu-ventilator) ventilatoren goed werken.
toestand
Niet duidelijk voor verdere antwoorden.

Laatste berichten

• N
    F9 bestaat in een parallel universum waar Red's Hydrogen One een goede telefoon is
  • S
    Intel Core i9-10900K weergegeven met 5,1 GHz boost-klok in 3DMark-database
  • A
    passief Help mijn computer geïnfecteerd te raken
  • mamma
    Microsoft wil dat u weet dat ze onlangs Windows 10 hebben ontwikkeld
  • kapitein chagrijnig
    Final Fantasy VII Remake themalied trailer cross dressing Cloud functies
  • mailpup
    Gebruik een pc zonder GPU
  • O
    Affiliate marketing van Avast Axis na het publiek over het verkopen van gebruikersgegevens aan derden ...
  • O
    Amazon-aandelen stijgen na een sterk winstrapport over het vierde kwartaal