• Een vraag stellen
    Zie laatste berichten
    TECH NIEUWS computerliefhebbers en ervaren gebruikers.
    Stel een vraag en bied ondersteuning.
    duurt maar een minuut.
  • Forum
  • TECH NIEUWS Core
  • Opslag
  • De berichten van vandaag

Kun je een externe USB-harde schijf opstartbaar maken en deze als primaire schijf gebruiken?

• Draadstarter pepsi1
  • Begin datum
toestand
Niet duidelijk voor verdere antwoorden.
P

pepsi1

TS Rookie
Hallo iedereen. Ik heb een technische achtergrond (hardwarecontrolesystemen) maar vorm eigenlijk geen bedreiging voor DOS (Grieks) of een IT-man die verschillende OS-platforms begrijpt. In deze context zal ik onwetendheid eisen met een klein beetje informatie --- je weet alleen met wie je te maken hebt, en in reactie daarop zal ik de antwoorden beperken tot ons niveau (een beetje slimmer dan een stapel stenen om dit te absorberen). soort informatie).

Ik heb een Dell GX630, 3,2 GHz-computer met Windows XP Pro SP3 die mijn oude 700 MHz-machine heeft vervangen. Ik heb pijnlijk alle programma's, bestanden en randapparatuur (printers, scanners, modems) gekopieerd om een ​​duplicaat back-up computersysteem te maken met deze extra monitor.

Ik heb alle berichten gelezen om een ​​opstartbare flashdrive (stick) te maken en heb zowel een Hirens-opstartbare stick (drie verschillende sticks, Sandisk 4GB, Kingston 1GB en een generieke 16GB) als een BartPE opstartbare cd-schijf gemaakt. en de basistrommel van de hamer stortte in mijn hoofd in. Ik ben Schots / Iers / Duitser zonder de wens om de wereld te veroveren, elke pub droog te drinken en geld te verdienen voor weinig of geen geld, maar ik ben koppig, koppig en koppig aan een fout.

Mijn doel is om een ​​zelfstandige Seagate FreeAgent USB (self-powered) externe schijf te maken die een back-up "master drive (0)" is die werkt voor mijn computer met zijn eigen besturingssysteem.
(XP Pro SP3). Ik heb Seagate-software gebruikt om de SATA-schijf C naar deze USB-schijf (NTFS) te klonen. In werkelijkheid, als de originele SATA-schijf een mechanisch defect heeft, moet deze een gekloonde externe harde schijf hebben die kan worden gebruikt om een ​​computer op te starten en een nieuwe interne harde schijf te klonen. Ik wil een back-up maken van alle programma's, stuurprogramma's en hetzelfde besturingssysteem, niet alleen van bestanden.

De USB-drive werkt als een dubbel opslagapparaat dat alle bestanden en informatie bevat die de SATA-drive heeft bij normaal opstarten. USB-drive start niet op naar het USB-apparaat nadat BIOS prioriteit 1 in het opstartbestand heeft gewijzigd. Het maakt stokken, maar dit is geen harde schijf.
Ik neem aan dat de sticks de opstart ini-bestanden missen die ze nodig hebben, of dat de USB-herkenningsfunctie van een harde schijf later bij het opstarten komt en daarom niet wordt herkend. Het is duidelijk dat ik deze dingen niet begrijp of ik kan het zelf oplossen.

Bij het lezen van opstartproblemen op deze site, merkte ik een probleem op met meervoudige partitionering van een stick en DOS te laten denken dat de stick een echte interne harde schijf is, waardoor schijfletters worden toegewezen aan het primaire en resterende volume. Deze gids is een gids op het forum ... eigenlijk een link lancelhoff, een bericht op een USB-stick met meerdere partities in Windows.

Is dit een benadering, of ben ik gedoemd om appels met sinaasappels te mengen en iets te roosteren?
l
Ididmyc600

Ididmyc600

TECH NIEUWS Kanselier
Hi

ik weet niet zeker wat je probeert te krijgen, wat ik aan het lezen ben, wat je ook doet, je kunt Windows niet laten opstarten vanaf een externe usb-hdd.

Wat je dan moet doen, is alleen voor herstel na een ramp.

je kunt de flash-sticks opstartbaar maken, maar ik kon geen harde schijf opstartbaar maken met Windows, dus ik heb de schijf uit de behuizing gehaald en in mijn laptop gestopt, opgestart vanaf een win98-cd en de schijf geformatteerd en geformatteerd en vervolgens gesynchroniseerd om het opstartbaar te maken, heeft ghost erop gekopieerd en tijdens het opstarten een klein autoexec.bat-bestand geschreven om spoken in te stellen.

Het startte vervolgens terwijl het op de laptop was aangesloten en draaide een schijfkloon naar een bestand op de USB-harde schijf.

Als ik wil herstellen, heb ik de drive van USB HDD afgemaakt.
P

pepsi1

TS Rookie
Dankje voor het antwoord.
Ik zou gemakkelijk een tweede station kunnen invoegen dat in station C is gekloond, maar wat zou dat leuk zijn?
Als een Windows-computer een USB-stick kan manoeuvreren om op te starten of een manier kan vinden om de USB-stick te partitioneren en deze als een harde schijf te behandelen in Apparaatbeheer, waarom kan een USB-harde schijf dan niet manoeuvreren? hetzelfde?

Mijn oorspronkelijke project is het plannen van noodherstel, maar waarom zou ik daar stoppen? Als u een computer vanaf een externe schijf kunt opstarten en starten, kunt u meerdere besturingssystemen hebben, één voor elke schijf, en alles op die computer hebben…. Printers, scanners, geluidssystemen, TIVO-beheer of een volledige video / architectuur hangt af van de schijf waarmee u opstart. Je hebt een platenspeler en je wisselt opnames voor een andere muziekcollectie.

Vóór 2005 was de genoemde gedachtegang opstarten met de harde schijf, opstarten met een cd of opstarten vanaf een diskette, maar je kunt in geen geval een USB-stick gebruiken. Helaas is deze rubberboom gedaald, samen met 137 GB schijfbeperkingen. Ik geloof dat het mogelijk is, vooral voor een goede meester in DOS en opstartprocedures.

Ik kan de externe schijf installeren met Hirens of PEBart, maar beide vereisen het wissen van de schijf. Ik kan de schijf instellen als een kloon van de C-schijf, maar hij start niet op. Statistieken sluiten elkaar uit, dus ze zijn één, maar niet beide. Als er een manier is om de schijf te herkennen als een interne harde schijf of een USB-stick (Hiren's Boot), zou het toevoegen van een paar belangrijke opstartopdrachten met autorun die de schijf intern afhandelen, discutabel moeten zijn. Hij vindt tenminste dat deze oude hond aanwezig moet zijn.
Helaas is DOS niet de taal die ik spreek, noch de relatie tussen opstartbestanden.
Ik weet dat er CPU-gevoede externe ondersteuningschips zijn die de parameters van opstart- en aanvullende elektronische functies zoals toetsenbord, grafische kaart en kernelschakelaars instellen ... maar dat is ongeveer mijn limiet.

CadCam is aan het consumeren. Zou het niet fijn zijn om gewoon een schijf aan te sluiten die deze functie vervult en de interne schijf voor normaal gebruik te gebruiken?
Als je voorrangswerk doet, zou het dan niet fijn zijn als je deze driver zou kunnen loskoppelen en onder het slot en de sleutel zou kunnen plaatsen, zodat als een of andere zwerver je laptop uit je auto of koffer steelt, alles wat hij krijgt beperkt is tot de normale functionaliteit?
Ididmyc600

Ididmyc600

TECH NIEUWS Kanselier
Hi

Er zijn schijfboxen voor deïnstallatie die u kunt kopen voor desktop-pc's, of u kunt proberen een virtueel desktopprogramma met desktops te gebruiken, ik heb een BIOS gezien waarmee u kunt kiezen welke schijf u wilt opstarten (in plaats van alleen de primaire master of opstarten is er een opstartrecord ).

Wat betreft deze specifieke thread, ik kan geen hulp meer verzinnen, ik heb gezegd dat het opstartbaar is en succesvol is om het te doen, maar ik heb net geprobeerd om USB-stuurprogramma's te krijgen met DOS met een besturingssysteem, ik denk dat, hoewel ik het gewoon een probeer te beginnen met Windows 98 en kijk wat er gebeurt,

Mocht je een kans wagen, dan reageer ik op deze thread dus abonneer je om antwoorden te krijgen en we zullen zien.
P

pepsi1

TS Rookie
Nobardin kan een externe schijf opstarten en als je naar het Guide-forum kijkt voor het commentaar van stealthmode op deze thread, zou je moeten zien waar ik heen ga. Ik heb een flash-stick met XP Pro bootable (Hiren's aanpassing met een andere boot) die op drie verschillende sticks draait ... dus dat deel werkt. Er is ook een handleiding om een ​​USB-stick te partitioneren en het opstartproces te laten denken dat het een interne schijf is. Ik leun in deze richting voor een opstartbare externe schijf. Helaas is DOS niet mijn sterkste punt, dus vallen en opstaan ​​... meestal fout.

Ik zal het op deze thread plaatsen als je iets tegenkomt dat werkt ... maak je geen zorgen over techno-talk, het zijn niet genoeg verzen om het te gebruiken ... LOL
P

pepsi1

TS Rookie
Een stap dichterbij:
Ik gebruik BartPE CD-schijf en 750GB Maxtor zelfaangedreven USB-drive (geformatteerd) om een ​​opstartbare externe schijf te krijgen. Nu ik naar het "Windows" -instelscherm kan navigeren en het station in de lijst kan vinden, lijkt de cd-schijf te werken (het normale SATA "C" -station is losgekoppeld van het fysieke BIOS en maakt geen deel uit van de actieve BIOS-opties) . Setup vraagt ​​naar het stuurprogramma Ik wil Windows XP Pro installeren en ik klik op het USB-station (wordt nu weergegeven als station "C").
De volgende uitdrukking verschijnt:

Het opstartprogramma van uw computer heeft geen toegang tot de schijf met de partitie of de vrije ruimte die u hebt geselecteerd. Setup kan Windows XP niet op deze schijf installeren. Gebrek aan toegang duidt niet noodzakelijk op een foutconditie. De drive kan bijvoorbeeld zijn geïnstalleerd in een SCSI-adapter die niet door de computerfabrikant is geïnstalleerd of in een tweede vaste-schijfcontroller; Het mag pas worden gestart als er speciale software wordt gebruikt. De SATA-driver is origineel uit de fabriek en heeft dus niets met een controller te maken.

Vraag:
Wat betekent dit en over welke specifieke software praten ze in hun uitdrukkingen?
Moet ik een driver installeren voor de USB-harddrive op Bart's CD? Zo ja, hoe?

Als ik me goed herinner dat er niets speciaals is aan de USB-drive, neemt het apparaat zodra het SATA-apparaat is aangesloten het apparaat, wat betekent dat het XP-besturingssysteem het benodigde stuurprogramma in zijn bestanden heeft. Normaal gesproken herkent het dat de nieuwe hardware (USB-drive) is geplaatst en daarna wordt het ingeschakeld, verder is niets nodig. Zoals ik al eerder zei, ben ik geen expert in deze DOS-taal, dus een kleine vertaling zou helpen.

Ik vond dit:
Verklaring van Roderick van Domburg (systeemanalist bij Peterson SBS):

Tijdens het opstarten stelt Windows de USB-poort opnieuw in en verliest u uw opstartapparaat. Dus een installatie vanaf USB zou normaal gesproken mislukken. We omzeilen dit probleem echter door de ramdisk-functie van Windows 2003 Server in de vroege stadia van het opstarten te gebruiken.

Wees echter niet misleidend: u installeert Windows XP volledig. We zullen de twee Windows 2003 Server-bestanden uit het Service Pack gebruiken om precies dat te doen.
toestand
Niet duidelijk voor verdere antwoorden.

Laatste berichten

• RebelFlag
    AMD's Epyc 7742 zal de nieuwe Atos meteorologische supercomputer aandrijven voor geavanceerde weersomstandigheden.
  • Ooit sinds
    Epic Games Store trekt in het eerste jaar meer dan 100 miljoen gebruikers
  • M
    Samsung Galaxy S20 gespot met vier camera-arrays vóór de aankondiging van volgende maand
  • Ooit sinds
    Mysterieuze nieuwe AMD Radeon GPU verslaat RTX 2080 Ti
  • Cal Jeffrey
    Windows 7-gebruikers kunnen nog steeds gratis upgraden naar Windows 10
  • kapitein chagrijnig
    Gerichte Google Nest-eigenaren in de Sextortion-campagne
  • kapitein chagrijnig
    Phishing-scam die het schooldistrict van Texas bedriegt voor $ 2,3 miljoen
  • neeyik
    RTX 2060 KO is AMD's eerste reactie op de RX 5600 XT